۷ راه برای تمرین سلامت فعال


داشتن یک زندگی سالم و فعال چیزی است که بسیاری از مردم برای انجام آن تلاش می کنند. و حتی اگر پایبندی به یک برنامه سخت باشد، واقعا ارزشش را دارد!

در این پست وبلاگ، ما ۷ روش ساده (و غیر معمول) را مورد بحث قرار خواهیم داد که می توانید زندگی را تمرین کنید. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید!

ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

حتما هزار بار اهمیت ورزش روزانه را خوانده اید. اما ما درک می کنیم که پیدا کردن زمان برای رفتن به باشگاه هر روز آسان نیست. بنابراین اگر نمی توانید یک ساعت را به ورزش اختصاص دهید، آن را به بخش های کوچکتر در طول روز تقسیم کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید در حین تماشای تلویزیون چند جک را انجام دهید یا به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. راه هایی برای حرکت دادن بدن و پمپاژ قلب خود پیدا کنید، حتی اگر فقط چند دقیقه در یک زمان باشد.

مهاجرت به خانه سالمندان را در نظر بگیرید

داشتن یک سبک زندگی فعال می تواند در جوانی آسان باشد. اما با افزایش سن، فعال ماندن و سالم ماندن دشوارتر می شود. به همین دلیل است که بسیاری از سالمندان به فکر نقل مکان به خانه سالمندانی مانند باغ کیو هستند.

خانه های سالمندان به ساکنان این فرصت را می دهد که فعال و سالم بمانند. اغلب فعالیت های زیادی مانند کلاس های تناسب اندام، باغبانی و باشگاه های اجتماعی در دسترس هستند. همچنین کارکنانی وجود دارند که می توانند به ساکنان در انجام فعالیت های روزانه کمک کنند.

بنابراین نقل مکان به خانه سالمندان یک راه عالی برای فعال و سالم ماندن با افزایش سن است. به علاوه، این یک راه عالی برای ملاقات با افراد جدید و پیدا کردن دوستان است.

هر روز ساعت ۵ صبح از خواب بیدار شوید

ما می دانیم که شما به چه فکر می کنید. چگونه بیدار شدن در ساعت پنج صبح هر روز به یک زندگی سالم و فعال کمک می کند؟

اساساً برای شروع، این فرصت را به شما می دهد که روز خود را با کمی ورزش شروع کنید. می توانید قبل از شروع روز به دویدن بروید یا یوگا انجام دهید. این به جریان خون شما کمک می کند و به شما انرژی برای روز می دهد.

اکنون، می توانید یک صبحانه سالم بخورید و برای روز خود آماده شوید. به این ترتیب، کمتر در روز بعد تصمیمات ناسالم می گیرید.

در نهایت، صبح زود بیدار شدن هر روز باعث ایجاد نظم و انضباط در خود می شود و شما را بازدهی بیشتر می کند. همه این عوامل در کنار هم می توانند به یک سبک زندگی سالم تر و فعال تر منجر شوند.

خرید میز تنیس روی میز

شاید تعجب کنید که چرا ما تنیس روی میز را از بین همه ورزش‌های موجود انتخاب کردیم تا به شما کمک کنیم زندگی فعالی داشته باشید. خوب، تنیس روی میز یک راه عالی برای فعال ماندن است زیرا:

  • این یک ورزش کم ضربه است، بنابراین روی مفاصل شما آسان است
  • می تواند توسط افراد در هر سنی بازی شود
  • به تجهیزات زیادی نیاز ندارد
  • می توان آن را در داخل خانه بازی کرد
  • برای بازی فقط به ۲ نفر نیاز دارد

بنابراین اگر به دنبال یک راه سرگرم کننده و آسان برای فعال ماندن هستید، خرید میز تنیس روی میز را در نظر بگیرید. شما حتی می توانید دوستان خود را برای یک بازی دعوت کنید! اگر امکان خرید میز وجود ندارد، به جای آن به باشگاه تنیس روی میز مراجعه کنید.

روی کفش های پیاده روی خوب سرمایه گذاری کنید

پیاده روی یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای فعال ماندن است. رایگان است، نیازی به تجهیزات ندارد و شما می توانید آن را در هر جایی انجام دهید. با این حال، اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از سفر خود ببرید، سرمایه‌گذاری روی کفش‌های پیاده‌روی خوب بسیار مهم است.

کفش های پیاده روی باید راحت، حمایت کننده و بادوام باشند. آنها همچنین باید برای نوع سفر شما طراحی شوند. به عنوان مثال، اگر روی زمین ناهموار راه می روید، به کفشی متفاوت از زمانی که روی تردمیل راه می روید نیاز دارید.

با کفش مناسب، می توانید راحت و ایمن راه بروید، که به شما کمک می کند در طولانی مدت فعال و سالم بمانید.

غذاهای مناسب بخورید

در واقع، اگر قرار است در روزها و سال های خود فعال بمانید، باید بدن خود را با غذای مناسب تقویت کنید. خوردن یک رژیم غذایی سالم انرژی لازم برای فعال ماندن را به شما می دهد و به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند.

برخی از بهترین غذاها برای افراد فعال عبارتند از:

  • میوه ها و سبزیجات
  • غلات کامل
  • پروتئین کم
  • چربی های سالم

همچنین اجتناب از غذاهایی که می توانند باعث افزایش وزن و مشکلات سلامتی شوند، مانند نوشیدنی های شیرین، غذاهای تصفیه شده و چربی های ناسالم بسیار مهم است. این به این دلیل است که هرچه وزن بیشتری اضافه کنید، فعال ماندن سخت‌تر می‌شود.

علاوه بر این، چاقی یک عامل خطر برای شرایطی است که می تواند توانایی راه رفتن شما را مختل کند. به عنوان مثال، افراد چاق بیشتر مستعد ابتلا به آرتروز هستند. این وضعیتی است که باعث درد و سفتی در مفاصل – به ویژه زانو – می شود که می تواند فعال ماندن را دشوار کند.

به طور مشابه، چاقی می تواند خطر ابتلا به تصلب شرایین را افزایش دهد، که زمانی رخ می دهد که خون رسانی به قلب شما شروع به کاهش می کند. این می تواند منجر به درد قفسه سینه، تنگی نفس و ضربان قلب نامنظم هر بار که می خواهید راه بروید.

اگر از قبل مشکلی دارید و مطمئن نیستید که برای افزایش توانایی خود برای فعال ماندن چه بخورید، ممکن است بخواهید یک متخصص تغذیه پیدا کنید.

سیگار کشیدن را ترک کن

سیگار کشیدن یکی از بدترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. این عامل اصلی سرطان، بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن است. این بدان معناست که ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید و یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای فعال ماندن انجام دهید.

به این دلیل که سیگار به ریه ها، قلب و عروق خونی آسیب می رساند. دریافت اکسیژن مورد نیاز بدن را دشوارتر می کند و خطر ابتلا به شرایطی را افزایش می دهد که می تواند فعال ماندن را دشوار کند.

اکنون متوجه شدیم که ترک سیگار آسان نیست. اما مهم است که به یاد داشته باشید که منابع زیادی برای کمک به ترک سیگار وجود دارد. و هر چه زودتر ترک کنید، برای سلامتی شما بهتر خواهد بود. بنابراین اگر آماده توقف هستید، در مورد بهترین راه برای ترک با پزشک خود صحبت کنید.

کلمات اخر

شما آن را دارید! اینها تنها برخی از راه‌هایی هستند که می‌توانید زندگی فعال را تمرین کنید. با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی روزمره خود – مانند رفتن از پله ها به جای آسانسور – می توانید تغییرات بزرگی در سلامت و رفاه خود ایجاد کنید. پس از همین امروز بیرون بروید و زندگی سالمی را شروع کنید!