۷ راه آسان برای مقابله با بلوز زمستانی


با همه جادوی تعطیلات و پتوهای زیبای برف، زمستان می تواند بر روان ما سخت باشد. دمای سرد، افزایش انزوا و روزهای تاریک تر می تواند ما را در زباله ها ناامید کند و حتی سرسخت ترین عاشقان زمستان را مشتاق آسمان های آفتابی و شب های سرگرم کننده تابستان کند.

به گفته کارشناسان، در این زمان از سال، برای افراد غیرمعمول نیست که خود را در معرض به اصطلاح «بلوز زمستانی» قرار دهند. علاوه بر افزایش احساس غمگینی و تحریک پذیری، ممکن است علائمی مانند بی تفاوتی، از دست دادن انرژی، بی قراری، عدم تمرکز و نوسانات خلقی را تجربه کنید.

خبر خوب این است که بسیاری از کارهای آسان وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بلوز زمستانی (یا حداقل برای کاهش اثرات) انجام دهید. دفعه بعد که احساس کردید خلق و خوی شما کاهش یافته است، یکی از این فعالیت های ساده را امتحان کنید تا به تقویت روحیه شما کمک کند.

۱. خواب سالم را تمرین کنید

آب و هوای زمستان بر خلق و خو و خواب تأثیر منفی می گذارد. شب‌های طولانی و نور خورشید کمتر می‌تواند ریتم شبانه‌روزی ما را از بین ببرد و خواب راحت شبانه را دشوار کند (و در نتیجه مثبت ماندن را برای ما سخت‌تر می‌کند). به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان معتقدند خواب کافی کلید رفع کسالت زمستانی است.

در اینجا چند نکته برای تنظیم مجدد برنامه خواب و بازگشت به مسیر وجود دارد:

  • یک روتین آرامش بخش قبل از خواب ایجاد کنید
  • یک کمک خواب طبیعی مانند ماسک چشم وزن دار یا دستگاه صدای سفید را امتحان کنید.
  • صبح خود را در معرض نور خورشید قرار دهید
  • برای جلوگیری از هضم طولانی مدت وعده های غذایی سبک در زمان شام بخورید
  • برنامه خواب خود را به تدریج و با افزایش ۱۵ دقیقه ای تنظیم کنید

۲. چیزی بپزید یا بپزید

ارتباط بین تغذیه سالم و خلق و خوی بهتر واضح است – اما آیا می دانستید که عمل فیزیکی پخت و پز نیز می تواند عمیقاً درمانی باشد؟ مانند هنر درمانی و رقص درمانی، درمان آشپزی (همچنین به عنوان درمان آشپزی شناخته می شود) اعتماد به نفس ما را افزایش می دهد و خروجی برای ابراز وجود فراهم می کند.

آشپزی اغلب نیاز به توجه کامل و بی دریغ شما دارد. این مفید است زیرا ما را از الگوهای فکری منفی که مبارزه با بلوز زمستانی را دشوار می کند منحرف می کند.

و البته ثمره کار ما نیز وجود دارد. چیزی غیرقابل انکار در مورد مصرف یک سری مواد و تبدیل آنها به یک غذای خوشمزه خانگی وجود دارد!

7 راه آسان برای مقابله با بلوز زمستانیمنبع: Elena Veselova / Shutterstock.com

۳. بدن خود را حرکت دهید

ورزش یک تقویت کننده خلق و خو و کاهش دهنده استرس قوی است. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، تنها یک ساعت ورزش با هر شدتی می تواند محافظت قابل توجهی در برابر افسردگی ایجاد کند.

وقتی در زباله ها احساس ناراحتی می کنید، آخرین کاری که احتمالاً می خواهید انجام دهید ورزش است. اما لازم نیست برای بالا بردن روحیه خود، خود را در یک تمرین سخت قرار دهید. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، فقط یک ساعت ورزش هر شدتی می تواند محافظت بسیار خوبی در برابر افسردگی ایجاد کند.

پس چرا به دنبال چند راه آسان برای حرکت دادن بدن خود نباشید؟ این می تواند هر چیزی از پیاده روی صبحگاهی گرفته تا بازی با سگ خود روی زمین باشد.

۴. به سمت پتوی وزنی بخوابید

آیا به دنبال راهی آرامش بخش برای مقابله با بلوز زمستانی هستید؟ سعی کنید هنگام تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب، یک پتوی سنگین به همراه داشته باشید. این پتوهای درمانی مد روز که به دلیل توانایی خود در بهبود خواب و آرامش شناخته می شوند، می توانند منبع راحتی بسیار مورد نیاز در ماه های سرد و طوفانی باشند.

پتوهای وزن دار از فشار ثابت و کنترل شده برای افزایش تولید مواد شیمیایی حس خوب مانند سروتونین و اکسی توسین استفاده می کنند. این هورمون های تقویت کننده خلق و خو نه تنها به شما احساس آرامش و رضایت می دهند، بلکه به شما کمک می کنند تا خواب بهتری داشته باشید. همانطور که در بالا ذکر شد، خواب خوب کلیدی برای جلوگیری از بلوز زمستانی است.

۵. کار خوبی برای دیگری انجام دهید

فصل انفاق هنوز در اوج است، پس چرا راه هایی برای پس دادن به جامعه خود پیدا نمی کنید؟ مدتهاست که مشخص شده است که انجام اعمال محبت آمیز و سخاوتمندانه می تواند سطح شادی و رفاه عاطفی را تا حد زیادی افزایش دهد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که بخشش به دیگران ما را خوشحال تر از خرج کردن پول برای خودمان می کند.

البته، برای پس دادن به جامعه خود نیازی به خرج کردن پول ندارید. شما می توانید با داوطلب شدن در انبار مواد غذایی محلی خود یا اهدای خون خود به صلیب سرخ وقت خود را اهدا کنید (آنها همیشه به خون نیاز دارند – نه فقط در مواقع بحران!). مهم نیست که چه نوع کار سخاوتمندانه ای انجام می دهید، به احتمال زیاد، بیشتر از آن خوشحال خواهید شد.

۶. با یک دوست پشمالو معاشرت کنید

اگر امتیاز داشتن یک حیوان خانگی را دارید، از قبل می‌دانید که دوستان پشمالوی ما در مواقعی که غمگین یا مضطرب هستیم چه آرامشی به ما می‌دهند. خز نرم و یک احوالپرسی شاد پشت در می تواند حتی بدترین روزها را کمی بهتر کند. دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید، با رفیق چهارپای خود کمی بازی کنید یا فقط روی کاناپه با هم در آغوش بگیرید. آیا زمان یا فضای لازم برای داشتن یک حیوان خانگی را ندارید؟ با جامعه انسانی محلی خود داوطلب شوید و به حیوان خانگی نیازمند ماساژ شکم بدهید.

7 راه آسان برای مقابله با بلوز زمستانیمنبع: Daxiao Productions / Shutterstock.com

۷. خارج شوید

نکته ای از اسکاندیناوی بگیرید و زمستان را با شکوه سرد و درخشانش در آغوش بگیرید. ما می دانیم – گفتنش آسان تر از انجام دادن است، درست است؟ اما واقعیت این است که اسکاندیناوی ها از شادترین مردم روی کره زمین هستند و ذهنیت مثبت زمستانی آنها نقش زیادی در این امر ایفا می کند. بر اساس یک مقاله، ساکنان اسکاندی به جای پنهان شدن در داخل خانه برای ماه‌ها متوالی، لباس‌های زمستانی و ژاکت‌های انعکاسی خود را بپوشند و بیرون از خانه با فرزندانشان بازی کنند – حتی در تاریکی. بنابراین، مفهوم اسکاندیناویایی friluftsliv را بپذیرید – که تقریباً به “زندگی در فضای باز” ترجمه می شود – و شروع به به چالش کشیدن عناصر کنید!

ما می دانیم که مقابله با آبی های زمستانی می تواند سخت باشد. اما با این نکات، می توانید فعال باشید و در حال و هوای هوای زمستانی باشید. جمع آوری را فراموش نکنید!


رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت