۷ بهترین تمرین برای انجام پس از بازگشت از توانبخشی


ورزش بخش مهمی از سالم ماندن است. نشان داده شده است که فواید سلامتی متعددی، هم جسمی و هم روحی دارد.

وقتی صحبت از اعتیاد و توانبخشی به میان می آید، ورزش و فعالیت بدنی می تواند مزایای بیشتری به همراه داشته باشد و راه بهبودی را بسیار هموارتر کند.

نشان داده شده است که ورزش علاوه بر احساسات فوق العاده ای که برای همه به ارمغان می آورد، فواید دیگری برای کسانی که در حال بهبودی هستند، دارد.

در واقع، گزینه های برنامه سم زدایی آستین دارای بسیاری از این تمرینات در لیست درمان هستند.

این شامل افزایش میزان پرهیز، کاهش علائم ترک، منحرف کردن تمرکز از هوس، و کاهش نگرانی و ناامیدی است که ممکن است در طول روند بهبودی ظاهر شود.

فواید ورزش

به گفته بسیاری از افراد ورزش باعث شادی آنها می شود. یک توضیح قانع کننده برای این وجود دارد. هورمون های احساس خوب مانند اندورفین در هر نوع فعالیت بدنی ترشح می شوند. ورزش تقریباً برای همه یک راه حل برای افسردگی و استرس است.

ورزش همچنین به شما این امکان را می دهد که انرژی را که در غیر این صورت با استرس هدر می رود، به چیزی مفیدتر هدایت کنید. این تأثیر خوب ورزش، به ویژه در ماه های اولیه بهبودی اعتیاد، می تواند کاملاً مفید باشد.

ثابت شده است که ورزش کیفیت خواب را بهبود می بخشد. اگر به طور منظم ورزش کنید متوجه خواهید شد که بیشتر و بهتر می خوابید. خواب به این دلیل شناخته شده است که به بدن و مغز شما اجازه استراحت و تجدید قوا می دهد.

خواب خوب شبانه همچنین می تواند خلق و خوی شما را تقویت کرده و به آرامش شما کمک کند. در نظر بگیرید که چند بار بعد از یک شب بی خوابی احساس تحریک پذیری کرده اید.

پیدا کردن یک فعالیت حواس پرتی در دوران نقاهت بسیار مهم است، به خصوص اگر با هوس شدید مبارزه می کنید. اکنون که هوشیار هستید، زمان بیشتری برای تمرکز بر روی چیزهای دیگر به جای اعتیاد خود خواهید داشت.

اگر با این منطقه ناآشنا باشید، ممکن است خسته شوید. ورزش می تواند به شما کمک کند زمان خود را پر کنید و ذهن خود را از نگرانی های ناخوشایند در طول دوره بهبودی از اعتیاد دور نگه دارید.

بسیاری از افرادی که به طور فعال معتاد هستند از خود مراقبت نمی کنند. بسیاری از افراد قدرت بدنی خود را نیز از دست می دهند. ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم می تواند به بهبود جسم و ذهن شما کمک کند و حس خوب بودن شما را تقویت کند.

ورزش همچنین می تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد و در عین حال سیستم ایمنی، استقامت، پوست و تون عضلانی شما را بهبود ببخشد. در نتیجه، دیدن آن نتایج، شما را تشویق می‌کند که ادامه دهید.

۷ تمرینی که باید بعد از بازگشت از توانبخشی انجام دهید

در هر سن یا وضعیت سلامتی شما، اگر در حال حاضر این کار را انجام نمی دهید، باید مقداری فعالیت بدنی را در برنامه بهبودی خود بگنجانید. شما ممکن است به طرق مختلف فعال بمانید. ورزش لازم نیست سخت باشد. بیایید برخی از گزینه های ورزشی را که باید پس از بازگشت از توانبخشی انجام دهیم را بررسی کنیم:

۱: یوگا

یوگا و سایر فعالیت‌های ذهن و بدن نیز می‌توانند به عنوان یک گزینه کم‌تر مفید باشند. آنها همچنین به عنوان نوعی مراقبه عمل می کنند.

سبک های مختلفی از یوگا برای انتخاب وجود دارد، و ممکن است همیشه سبک آرام تر را انتخاب کنید.

اکنون کلاس ها در اکثر سالن های ورزشی و مراکز اجتماعی به دلیل محبوبیت روزافزون موجود است.

۲: پیاده روی

صرفاً بیرون و در طبیعت بودن ممکن است نگرش شما را بهبود بخشد. علاوه بر این، بیرون رفتن در زیر نور خورشید به شما امکان می دهد ویتامین D دریافت کنید.

پیاده روی لازم نیست جدی باشد و به تجهیزات خاصی به جز چند کفش راحت نیاز ندارد.

انواع مسیرهای آسان برای انتخاب وجود دارد. اگر خسته هستید همیشه می توانید کمی مکث کنید و از محیط اطراف لذت ببرید.

پیاده روی با هدف نیز ممکن است به شما کمک کند با انگیزه بمانید. مسیری را انتخاب کنید که در پایان چشم‌اندازی داشته باشد و منتظر آن باشید.

۳: شنا کردن

شنا راهی عالی برای انجام تمریناتی است که آسیب بسیار کمتری به بدن وارد می کند.

اگر مسن تر هستید، احتمالاً به دنبال فعالیت هایی هستید که فشار زیادی به مفاصل یا ماهیچه های شما وارد نمی کند.

صرف بودن در آب ممکن است فوق العاده آرامش بخش باشد و شنا همیشه نیازی به دور زدن ندارد. یک ساعت شنای آزاد در استخر نیز یک گزینه است.

روش دیگر، با یک ورزش هوازی در آب لذت ببرید!

۴: رقص

اگر به دنبال نوعی ورزش هستید که شبیه ورزش نباشد، رقصیدن کار بیهوده ای است. همچنین یک سرگرمی اجتماعی است که احتمالاً دوستان شما در آن شرکت می کنند.

رقص در سبک های مختلفی وجود دارد و کلاس های همه آنها، از باله گرفته تا سالن رقص تا لاتین، محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

اکثر استودیوها به شما اجازه می دهند کلاس اول را به صورت رایگان امتحان کنید، بنابراین می توانید چند کلاس مختلف را امتحان کنید تا زمانی که یکی را که مناسب شماست پیدا کنید.

۵: وزنه برداری

وزنه زدن می تواند هم مفید و هم لذت بخش باشد. هرگز نباید بدون راهنمایی و نظارت حرفه ای انجام شود، زیرا پتانسیل آسیب رساندن به بافت های شما را دارد.

وزنه برداری ساده و ساده نیازی به بدنساز بودن یا بدنسازان مشتاق ندارد. برای بهره مندی از مزایای آن، حتی نیازی به بلند کردن وزن زیادی ندارید.

اگر تازه شروع کرده اید، ممکن است چند روتین سبک وزن کافی باشد.

در کمترین زمان متوجه پیشرفت خواهید شد. وزنه برداری برای استخوان ها، مفاصل و ماهیچه ها مفید است و همچنین علائم افسردگی را کاهش می دهد.

۶: ورزش

پیوستن به یک ورزش تیمی می تواند برای بسیاری از افرادی که ورزش به تنهایی را یکنواخت می دانند، انگیزه بخش باشد.

این یک روش فوق‌العاده برای پیوند با دیگران و یادگیری برقراری روابط است، درست مانند رقص. فوتبال، بسکتبال، راگبی و کریکت گزینه های خوبی هستند.

برای کشف بهترین تناسب، می توانید یک ورزش گروهی کمتر محبوب مانند شینتی یا فریزبی را امتحان کنید.

۷: پیاده روی

اگر مجبور شده باشید با اعتیاد طولانی مدت کنار بیایید، ممکن است با سم زدایی زیر احساس فرسودگی کنید.

این ممکن است در ابتدا شرکت در هر ورزشی را دشوار کند، بنابراین به آرامی شروع کنید. حتی یک قدم زدن ۳۰ دقیقه ای در پارک می تواند کمک کننده باشد.

می توانید پیاده روی را چنان آرام بیابید که تصمیم بگیرید برای پیاده روی طولانی تری بروید. همچنین باعث می شود جوان به نظر برسید و جوان بمانید.

نتیجه

نشان داده شده است که فعالیت های شدید/هوازی و ذهن/بدن هر دو به توانبخشی کمک می کنند.

از سوی دیگر، به نظر می رسد ورزش شدیدتر در مواردی که از داروهای خشن تر استفاده نادرست شده است، مفیدتر باشد.

هر چه که باشد، همیشه می توانید از جایی شروع کنید. زمانی که فعالیتی را انتخاب می کنید که از آن لذت می برید، زمان زیادی طول نمی کشد تا از مزایای آن بهره مند شوید. برای سوالات بیشتر، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت