۶ روش موثر برای کاهش وزن نوزاد


گروه زندگی ایرنا – درست است که چاقی دوران کودکی باعث می شود که در جوانی و بزرگسالی دچار اضافه وزن شوند و دچار مشکلات و بیماری های اجتماعی زیادی شوند.

به عنوان والدین باید از یک روش فوری برای جلوگیری از شروع چاقی در کودکان استفاده کرد. هیچ راه سریع و آسانی برای کمک به کاهش وزن کودکان وجود ندارد، این نیاز به تغییرات طولانی مدت در سبک زندگی و عادات غذایی دارد که باید در ساختار خانواده گنجانده شود. در این گزارش به علل مختلف چاقی در کودکان و راهکارهای کاهش وزن آنها اشاره شده است.

چه چیزی باعث چاقی کودکان می شود؟

کودکان به دلایل مختلف دچار اضافه وزن و چاقی می شوند. شایع ترین دلایل ژنتیک، ورزش نکردن، رژیم غذایی ناسالم یا ترکیبی از این عوامل است. تنها در موارد نادری است که اضافه وزن ناشی از یک بیماری پزشکی مانند مشکل هورمونی است. معاینه فیزیکی و سایر آزمایشات خون می تواند احتمال وجود یک بیماری پزشکی را به عنوان علت چاقی نشان دهد.

راه های کاهش وزن

6 روش موثر برای کاهش وزن نوزاد

غذاهای خطرناک را به خانه نبرید
اگر می خواهید به کاهش وزن فرزندتان کمک کنید، مهم است که در خانه غذاهای ناسالم نخورید. اگر در آشپزخانه کلوچه، چیپس یا سایر مواد غذایی ناسالم وجود نداشته باشد، کودک شما وسوسه خوردن آنها را نخواهد داشت. وقتی کودک شما قبل از غذا کمی احساس گرسنگی می کند، به او یک میان وعده سالم مانند ساندویچ های کوچک کره بادام زمینی بدهید. این میان وعده ها مواد مغذی بسیاری را بدون کالری زیادی برای کودک شما فراهم می کند.

6 روش موثر برای کاهش وزن نوزاد

برای تشویق ورزش روزانه

ورزش منظم باید بخش مهمی از برنامه کاهش وزن کودک شما باشد. اگر کودک شما از نظر بدنی فعال باشد، می تواند کالری بیشتری بسوزاند، انرژی بیشتری داشته باشد و قوی تر شود. کودک خود را تشویق کنید که هر روز ورزش کند، چه پیاده روی، شنا یا دوچرخه سواری. برای تشویق و حمایت از ورزش فرزندتان می توانید با او ورزش کنید، همچنین می توانید کودک خود را در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید تا بتواند در محیطی بدون قضاوت ورزش کند و دوستان جدیدی پیدا کند.

نمونه خوبی باشید

بسیاری از کودکان از کارهای والدین خود پیروی می کنند، بنابراین مهم است که شما الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید، به خصوص در مورد غذا خوردن. به عنوان مثال، به جای خوردن چیپس به عنوان میان وعده، یک فنجان میوه بخورید. اگر کودک شما همیشه می بیند که خوب غذا می خورید، به احتمال زیاد او نیز از این روند پیروی خواهد کرد.

6 روش موثر برای کاهش وزن نوزاد

شگفت زده

تمجید از کودک می تواند به او کمک کند تا وزن مناسبی به دست آورد. به فرزندتان بگویید که به خاطر تلاش هایش برای کاهش وزن به او افتخار می کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که فرزندتان به جای کلوچه سبزیجات می خورد، حتما به او بگویید که چقدر خوشحال هستید که او انتخاب غذایی بهتری دارد.

برای کاهش وزن عجله نکنید
هرگز ایده خوبی نیست که برای کاهش وزن کودک خود عجله کنید. آموزش دادن کالری شماری و تمرکز فقط روی اعداد به فرزندتان در واقع نتیجه معکوس دارد. در عوض، فرزندتان را تشویق کنید تا در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کند، مانند انتخاب میوه به جای شیرینی و ورزش حداقل ۳۰ دقیقه در روز. این تغییرات کوچک می تواند به کاهش وزن کودک شما کمک کند و همچنان رابطه سالمی با غذا داشته باشد.

افزودن پروتئین به رژیم غذایی

هنگام تهیه غذا و میان وعده برای فرزندتان، سعی کنید حداقل مقداری پروتئین داشته باشید. این مواد مغذی به کودک شما کمک می کند ساعت ها احساس سیری کند، بنابراین او وسوسه نمی شود که غذاهای ناسالم بخورد. پروتئین همچنین به ترشح هورمون هایی در بدن کمک می کند که چربی های ذخیره شده بدن را آزاد می کنند. منابع خوب پروتئین شامل تخم مرغ، کره بادام زمینی، پنیر دلمه، مرغ و بادام است.