۵ نکته برای سالم ماندن و تناسب اندام


حفظ یک سبک زندگی سالم و متناسب در زندگی روزمره ضروری است. مردم به دلیل برنامه‌های روزانه شلوغ، تمایل دارند سلامت خود را نادیده بگیرند، اما کارهای کوچکی وجود دارد که همه می‌توانند برای بهبود سلامت و تناسب اندام خود انجام دهند. علاوه بر این، حفظ یک سبک زندگی سالم از نظر فیزیکی فواید زیادی دارد که برخی از آنها شامل احساس انرژی بیشتر، ظاهر فیزیکی جذاب‌تر و بهبود سلامت کلی است.

تنها چیزی که لازم است فقط کمی تلاش برای شروع است و سپس فقط یک موضوع ثبات است. رشد، اگر فردی این نکات زیر را بپذیرد، به خوبی در مسیر بهشتی سالم و متناسب خواهد بود.

رژیم غذایی را تنظیم کنید

خوب غذا خوردن فواید زیادی دارد. به حفظ وزن سالم، بهبود پوست و افزایش سطح انرژی کمک می کند. بهترین راه برای حفظ یک رژیم غذایی سالم این است که مصرف کنندگان غذای خود را بپزند. طبق مطالعات، افرادی که غذای خود را تهیه می کنند، قند و چربی کمتری مصرف می کنند.

همچنین توصیه می شود از نوشیدنی های جایگزین وعده غذایی استفاده کنید که اخیراً به دلیل سهولت مصرف و طعم لذیذ خود طوفان زیادی به جهان زده است. آنها طعم های مختلفی دارند و حاوی مواد مغذی ضروری، چربی های سالم و پروتئین گیاهی هستند و برای سلامتی شما مفید هستند.

از الکل نیز اجتناب کنید

توصیه مهم دیگر پرهیز از نوشیدنی های الکلی است. الکل معمولاً به عنوان کالری خالی شناخته می شود زیرا حاوی مواد مغذی نیست. این بدان معناست که آنها کالری بدن را تامین می کنند اما حاوی مواد مغذی نسبتا کمی هستند. جایگزین های خوب، نسخه های غیر الکلی نوشیدنی هایی هستند که معمولاً مصرف می شوند، مانند شراب غیر الکلی. اگر عاشق شراب هستید، شروع با شراب غیر الکلی ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما تجربه بدون احساس گناه ارزش تلاش را دارد.

ورزش کلید است

تناسب اندام و تناسب اندام مستلزم ورزش منظم است، حتی اگر آن ورزش به سادگی چند بار پیاده روی در هفته باشد. فعالیت های قلبی عروقی قلب و ریه ها را تقویت می کند، تمرینات قدرتی عضلات را بهبود می بخشد و کشش باعث افزایش انعطاف پذیری و کاهش خطر آسیب می شود. ورزش همچنین گردش خون و آگاهی بدن را افزایش می دهد و اگر به طور منظم انجام شود می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های حفظ تناسب اندام و سلامت، ورزش است. متخصصان توصیه می کنند که هر روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید. برنامه‌ریزی تمرین، به همان شیوه‌ای که برنامه‌ریزی سایر قرارها و مسئولیت‌ها از اهمیت حیاتی برخوردار است. اگر نوشته شده باشد، احتمال پیگیری آن بیشتر است. درخواست مشاوره از یک مربی شخصی نیز توصیه می شود، زیرا ممکن است در رسیدن به اهداف خاص کمک کند.

خوب بخوابید

طبق CDC، خواب به شدت بر سلامت جسمی و روانی تأثیر می گذارد و بسیاری از مردم خواب کافی ندارند. کم خوابی بر متابولیسم حافظه، خلق و خو، تمرکز، مهارت های حرکتی، استرس، سیستم ایمنی و سلامت قلب و عروق تأثیر منفی می گذارد. هنگامی که یک فرد بیدار است، بدن نمی تواند خود را به همان روشی که در هنگام خواب انجام می دهد، ترمیم، ترمیم یا احیا کند.

اکثر بزرگسالان به ۷ ساعت یا بیشتر خواب با کیفیت هر شب به طور منظم نیاز دارند. این فقط به تعداد ساعات خواب فرد مربوط نمی شود. همچنین برای داشتن احساس آرامش واقعی، داشتن خواب با کیفیت و به طور منظم بسیار مهم است. بارزترین فواید خواب خوب بهبود تمرکز و بهره وری، تقویت قلب است و همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند. استراحت کافی روزانه عامل اصلی داشتن یک سبک زندگی سالم است.

مقدار زیادی آب بنوشید

بدن انسان بیشتر از آب تشکیل شده است. تقریباً تمام نوشیدنی ها و غذاها حاوی آب هستند که به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کند، اما بهترین و سالم ترین نوشیدنی برای حفظ سلامت بدن هنوز هم آب تمیز تازه است. به گفته انتشارات سلامت هاروارد، طبیعی ترین پاک کننده برای دستگاه گوارش و اندام ها است. هیدراتاسیون برای مغز و همچنین دفع سموم از بدن از طریق پوست و ادرار مهم است.

از دیگر فواید آب آشامیدنی می‌توان به روان‌کاری و بالشتک‌کردن مفاصل، محافظت از نخاع، حفظ دمای طبیعی و جایگزینی آب از دست رفته در بدن اشاره کرد.

5 نکته برای سالم ماندن و تناسب اندام

افکار نهایی

مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که نباید انتظار تغییر ظاهری بعد از روز اول را داشته باشید. حفظ یک سبک زندگی سالم باید به عنوان سرمایه گذاری در سلامت بلندمدت شما تلقی شود. شما باید با گام‌های کوچک‌تر شروع کنید و به یاد داشته باشید که نباید فوراً انتظار نتایج را داشت.

یک نقطه شروع خوب، تعیین اهداف قابل دستیابی است که بتوان به صورت روزانه به آنها دست یافت. پیدا کردن انگیزه بسیار مهم است زیرا این کار شما را ادامه می دهد و تلاش می کند تا به ظاهر یا احساس دلخواه خود برسید. و شاید مهمتر از همه، زندگی سالم باید بخشی از هر روال روزانه باشد. علاوه بر این، اتخاذ یک سبک زندگی سالم و ورزش منظم به شما کمک می کند تا خطرات بیماری های مزمن را کاهش دهید.


رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت