۴ راه شگفت انگیز برای حمایت از سلامت خود در سال جاری


بین روندهای همیشه در حال تغییر و گاهی اوقات نظرات متناقض، حفظ سلامت کلی می تواند یک امر ثابت به نظر برسد. با این حال، مواردی وجود دارد که نشان داده شده است که کار می کنند. در اینجا چهار راه شگفت انگیز وجود دارد که می توانید از سلامت خود در سال جاری حمایت کنید.

۱. برای ملاقات با دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید

اگر شما هم مانند بیشتر بزرگسالان هستید، احتمالاً نمی دانید که تمیز کردن و چکاپ سالانه دندان چقدر برای سلامتی شما مهم است. البته، آنها به شما کمک می کنند لبخندی سالم داشته باشید و از مواردی مانند بیماری لثه و بوی بد دهان جلوگیری کنید. با این حال، می تواند بخش مهمی از تضمین سلامت کلی باشد.

پزشکان و محققان دریافته‌اند که سلامت ضعیف دهان با نرخ بالاتر سایر بیماری‌ها مرتبط است. این موارد شامل مواردی مانند بیماری قلبی و مشکلات تنفسی است. بهداشت نامناسب دهان و دندان نیز می تواند مشکلاتی را در دوران بارداری و زایمان ایجاد کند. اینها دلایل جدی برای مراجعه به دندانپزشک برای معاینه سالانه هستند.

۲. زمان بیشتری را با خانواده و دوستان بگذرانید

اگر به دنبال راهی سرگرم کننده برای حمایت از سلامت عاطفی و جسمی خود هستید، سعی کنید زمان بیشتری را برای روابط شخصی اختصاص دهید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که افراد دارای روابط قوی عموما سطوح بالاتری از رضایت از زندگی و رفاه خود را گزارش می دهند. این پیوندها می تواند با اعضای خانواده باشد که شما را شاد می کنند یا با گروهی از دوستانی که دوستشان دارید. به یاد داشته باشید که حتی درونگراهای واقعی اغلب با یک یا دو رابطه قوی در زندگی خود به خوبی عمل می کنند.

راه های زیادی برای صرفه جویی در زمان وجود دارد. شاید بتوانید یک جلسه ناهار هفتگی برای دوستان یا یک جمع خانوادگی ماهانه ترتیب دهید. اگر برنامه و بودجه شما اجازه می دهد، ممکن است متوجه شوید که یکی از بسیاری از تورهای عالی از لس آنجلس با خانواده خود به شما این فرصت را می دهد که با هم ارتباط برقرار کنید و روابط قوی ایجاد کنید.

۳. برای هوای تازه به بیرون بروید

گذراندن زمان در طبیعت به طور منظم با اثرات مثبت بر سلامت جسمی و عاطفی همراه است. یک مطالعه نشان داد که صرف دو ساعت در هفته در طبیعت، کلید رسیدن به نتایج خوب است. برخی معتقدند که حتی مقدار کمی نیز می تواند مفید باشد.

متأسفانه، دو ساعت ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، به خصوص اگر اهل بیرون از منزل نباشید. با این حال، راه های زیادی برای بهره مندی از مزایای سلامتی طبیعت بدون مصرف آن وجود دارد. چند مثال برای کمک به انگیزه تلاش شما:

  • موقع ناهار زود برو
  • هنگام سفر با اتوبوس و قطار کنار پنجره بنشینید
  • هنر و دکوراسیون الهام گرفته از طبیعت را به خانه و محل کار خود اضافه کنید
  • برای مزه کردن در فضای باز از یک کارخانه شراب سازی دیدن کنید
  • در کنسرت ها یا نمایش های فضای باز شرکت کنید

۴. زمانی را برای استراحت و آرامش اختصاص دهید

یک دقیقه بایستید و به این فکر کنید که هر روز چقدر زمان صرف استفاده از یک دستگاه فناوری می کنید. خواه کامپیوتر، تبلت، تلفن یا تلویزیون باشد، این احتمال وجود دارد که حداقل نیمی از ساعات خواب خود را به دستگاه های الکترونیکی متصل کنید. برای اکثر مردم، این ارتباط تقریباً ثابت است. این می تواند به سرعت از نظر جسمی و روحی به بدن شما آسیب برساند.

وقتی همیشه آنجا هستید، فرصتی برای استراحت و تمرکز روی خودتان ندارید. به عنوان مثال، در خاموش کردن تلفن خود برای روز تمدید هیچ گناهی نباید وجود داشته باشد، اما بسیاری از مردم از تماس‌ها، پیام‌ها و اعلان‌های از دست رفته آزار می‌دهند. در برخی موارد، فکر اینکه چقدر طول می کشد تا تماس ها برقرار شود، برای حفظ صدا کافی است.

خود صفحه نمایش ها می توانند آسیب هایی ایجاد کنند. علاوه بر فشار بالقوه بر روی چشم‌ها، آنها همچنین با اختلال در ریتم شبانه روزی مرتبط هستند که با الگوهای خواب سالم تداخل دارند. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند حداقل یک یا دو ساعت قبل از برنامه ریزی برای خواب، صفحه نمایش را خاموش کنید.

راه های زیادی برای بهبود سلامتی شما وجود دارد که نیازی به تعریق در باشگاه یا اصلاح کلی رژیم غذایی خود ندارد. چند موردی که ممکن است شما را شگفت زده کند عبارتند از خاموش کردن تلفن خود، سرمایه گذاری در ایجاد روابط قوی، بیرون رفتن و بازدید از دندانپزشک هر سال.