زمان فروش بلیت پروازهای نوروزی اعلام شد


اسفندماه به سرعت چشم بر هم زدنی از راه رسید و ایرانیان از الان خود را مهیای سفرهای نوروزی می کنند. سفرهای نوروزی معمولا از …

زمان فروش بلیت پروازهای نوروزی اعلام شدزمان فروش بلیت پروازهای نوروزی اعلام شد

اسفندماه به سرعت چشم بر هم زدنی از راه رسید و ایرانیان از الان خود را مهیای سفرهای نوروزی می کنند. سفرهای نوروزی معمولا از اسفندماه برنامه ریزی می شود چرا که قیمت بلیط های اتوبوس، هواپیما و قطار این روزها قطعی و گاهی حتی اوج هم می گیرد. 

طبق اعلام کارشناسان، در این مواقع که تقاضا بر عرضه پیشی می گیرد، بلیط‌های مسیرهای زمینی و هوایی هم گاهی نایاب می شود، فرایندی که روی بهای بلیط ها هم اثر می گذارد. 

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: برای ایام نوروز، ۳۷ پرواز فوق‌العاده به ویژه برای مسیرهای طولانی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

اخبار داغ و تازه ای این روزها از خبرگزارهای رسمی و روزنامه ها در خصوص آخرین قیمت بلیط وسایل حمل  و نقل زمینی و هوایی به گوش می رسد و گاهی در انتشار این اخبار از هم سبقت می گیرند. در ادامه به آخرین اظهارنظر مقامات مسئول در خصوص بهای بلیط های قطار، اتوبوس و هواپیما اشاره می شود.

این روزها بازار انتشار اخباری درباره قیمت بلیت هواپیما به واسطه نزدیک شدن به تعطیلات نوروز حسابی داغ است، موضوعی که واکنش شمس‌الدین فرزادی پور، مدیرعامل ایران‌ایر را به همراه داشت و او در رابطه با قیمت‌های نامتعارف برخی پروازها تأکید کرد: در مورد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران این اطمینان را می‌دهیم که حتی یک ریال بالاتر از قیمت مصوب سازمان هواپیمایی، عرضه و فروش نخواهیم داشت.

فرزادی‌پور در این زمینه یک راهکار جالب برای کاهش تقاضای سفر با هواپیما ارائه داد و گفت: راهکار دیگر این است که تقاضا برای هواپیما را کم کرده و به سمت سایر روش‌های حمل‌ونقل حرکت دهیم. افرادی که مدیریت صنعت و حمل‌ونقل را برعهده دارند، باید کنترل شرایط داشته باشند و مسیر توسعه صنعت ریلی یا صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای را دنبال کنیم.

او همچنین درباره زمان فروش بلیت پروازهای نوروزی گفت: فروش بلیت پروازهای داخلی برای ایام نوروز از ۲۰ اسفند ماه آغاز می شود. 

وزارت راه و شهرسازی که بارها بر مقابله با شرکت های گران فروش بلیط هواپیما تأکید کرده است، روز گذشته از پلمب سه شرکت گران فروش خبر داد. در این رابطه بر اساس ابلاغ معاون دادستان و جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ ویژه فرودگاه‌های تهران به ایرلاین‌ها، گروه نرم افزاری و زیرمجموعه‌های آن همچنین شرکت‌های موج زمزم به علت گران‌فروشی بلیت هواپیما، از هرگونه واگذاری و فروش بلیت تا اطلاع ثانوی ممنوع شدند.

براساس ابلاغیه مذکور، در صورت مشاهده با شرکت‌های هواپیمایی ارائه دهنده بلیت برخورد قانونی و قضایی انجام خواهد شد.

اخبار قیمت بلیت قطار هم دست کمی از هواپیما ندارد و جلال مختاری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن در خصوص قیمت و نحوه فروش بلیت قطار‌ها گفته است: قیمت بلیت قطار‌های نوروزی تغییر یا افزایشی نخواهد داشت و همانند اسفند ماه نحوه فروش اینترنتی خواهد بود. به طوری که در چهار ساعت ابتدایی، فروش کاملا اینترنتی و بعد از آن به صورت اینترنتی و حضوری خواهد بود.

این روزها که از هر گوشه و کنار زمزمه افزایش بهای بلیط قطار به گوش می رسد، خبر دیگری تنور شایعات را داغ تر کرد. نائب رئیس اتاق بازرگانی از افزایش ۵۴ درصدی قیمت بلیت قطار‌های پنج ستاره در سال آینده خبر داده بود که راه‌آهن این ادعا را تکذیب و تأکید کرد هرگونه افزایش قیمت بلیط قطار‌های مسافری از جمله قطار‌های پنج ستاره صحت ندارد.

در این زمینه یک مقام مسئول دیگر وزارت راه و شهرسازی نسبت به ادعاهای افزایش قیمت بلیط واکنش نشان داد و مرجع قانونی تعیین نرخ بلیت قطار‌های مسافری را راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی ترابری به ریاست وزیر راه و شهرسازی دانست.



منبع