برنده جایزه بخت‌آزمایی به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار


یک بلیت فروخته شده در پورتلند واقع در ایالت اورگن آمریکا، روز شنبه 6 آوریل (18 فروردین) برنده جایزه بخت آزمایی پاوربال به ارزش یک …

برنده جایزه بخت‌آزمایی به ارزش بیش از 1 میلیارد دلاربرنده جایزه بخت‌آزمایی به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار

یک بلیت فروخته شده در پورتلند واقع در ایالت اورگن آمریکا، روز شنبه 6 آوریل (18 فروردین) برنده جایزه بخت آزمایی پاوربال به ارزش یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون دلار شد.

اعدادی که شنبه اعلام شد و بلیت برنده همه آنها را در خود داشت ۲۲، ۲۷، ۴۴، ۵۲ و ۶۹ با شماره ویژه ۹ بودند.

ملانی مساروس، سخنگوی بازی بخت‌آزمایی پاوربال در ایالت اورگن، روز یکشنبه به شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی نیوز گفت: «این اولین برنده ما در این مقیاس است، بنابراین برای ما بسیار هیجان‌انگیز است.»

وی گفت تاکنون تنها کد پستی پورتلند که بلیت در آن فروخته شده اعلام شده است و برنده‌ای که قرعه نیک به نامش خورده و از این پس باید او را میلیاردر بخوانیم، هنوز مراجعه نکرده است.

به گفته مساروس، برنده یک سال فرصت دارد تا برای گرفتن پولش مراجعه کند و افزود: «ما نمی‌دانیم در حال حاضر چه کسی بلیت برنده را در دست دارد.»

روز یکشنبه، مایک ولز، مدیر لاتاری اورگن اعلام کرد که این چهارمین جایزه بزرگ پاوربال در تاریخ بازی و بزرگترین قرعه برنده شده در این ایالت است.

ولز گفت: «به برنده‌ای که از این لحظه زندگی‌اش تغییر کرده، تبریک می‌گویم. هیچ کس در اورگن تا به حال جایزه‌ای در این مقیاس نگرفته و این برای کارکنان ما بسیار هیجان‌انگیز است.»

ارزش جایزه پاوربال تا پیش از قرعه‌کشی شنبه شب از نظر قرعه‌کشی‌های بدون برنده رکورد زده و تا ۱.۳ میلیارد دلار بالا رفته بود.

به گفته پاوربال، شانس برنده شدن در این مسابقه بخت‌آزمایی، یک در ۲۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار است. بلیت پاوربال برای هر بازی ۲ دلار است.

بلیت این بازی در ۴۵ ایالت، واشنگتن دی سی، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده فروخته می شود.



منبع