۶ ماده‌ای که هرگز نباید در میله‌های پروتئینی داشته باشید


میله های پروتئینی می توانند به شما انرژی لازم را برای پشت سر گذاشتن یک تمرین سخت بدهند و حتی می توانند هنگام گرسنگی شما را بیدار کنند. با این حال، همه میله ها با مواد ارگانیک و سالم ساخته نمی شوند.

وقتی تولیدکنندگان مواد مصنوعی اضافه می‌کنند، این کار را برای کاهش هزینه‌ها یا اضافه کردن طعم بیشتر به یک نوار معمولی انجام می‌دهند. بنابراین، قبل از انتخاب یک نوار پروتئین، ابتدا لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید.

برای اطمینان از انتخاب نوار مناسب، مواد تشکیل دهنده نوار ارگانیک، مانند Dr. جن این نوع نوار مملو از چیزهایی نیست که منجر به آلرژی غذایی، التهاب یا ناراحتی معده شود. اطلاعات زیر به شما کمک می کند از موادی که مانع از ایجاد بهترین احساس شما می شوند، اجتناب کنید.

۱. افزودنی های صنعتی و سویا

پروتئین سویا ایزوله (SPI) یکی از مواد افزودنی اصلی موجود در میله های پروتئینی است. با این حال، بهتر است به جای آن میله ای با آب پنیر ایزوله انتخاب کنید. این به این دلیل است که ایزوفلاون های موجود در سویا ممکن است پس از فرآوری سمی باشند.

علاوه بر این، تا همین اواخر، SPI به عنوان یک ماده ضایعاتی در نظر گرفته می شد – یعنی تا زمانی که سازندگان متوجه شدند که می توانند با استفاده از آن به عنوان یک ماده، درآمد بیشتری کسب کنند. درصد زیادی از دانه های سویا نیز از GMOs یا GMOs به دست می آید. همچنین، این ماده یک آلرژن شناخته شده است.

در عوض، پروتئین آب پنیر از شیر گاو ساخته می شود که حاوی بیش از ۳ درصد پروتئین و حدود ۴ درصد چربی است. پس از پاستوریزه شدن شیر، تولیدکنندگان آنزیم هایی را برای جداسازی کازئین از شیر در نظر می گیرند. این محصول همچنین برای حذف آب اضافی، کربوهیدرات ها و چربی ها پردازش می شود. نتیجه نهایی یک ماده خالص غنی از پروتئین است.

۲. الکل های قند و شیرین کننده های مصنوعی

از میله های حاوی شیرین کننده هایی مانند مانیتول، سوربیتول و زایلیتول دوری کنید. برخی افراد هنگام مصرف این مواد به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مبتلا می شوند. برخی دیگر ممکن است از اسهال یا یبوست شکایت کنند.

۳. طعم دهنده های مصنوعی یا سوکرالوز

برخی از میله‌های پروتئینی حاوی سوکرالوز هستند که می‌تواند طعم شیرین یا مزه‌ای تلخ به آن بدهد. سایر بارها از طعم دهنده های مصنوعی برای پوشاندن مشکلات طعم استفاده می کنند. یک نوار با مواد طبیعی مانند کاکائو یا کره بادام را برای طعم دادن انتخاب کنید.

۴. نگهدارنده ها – BHA و BHT

BHA یا BHT، زمانی که به یک نوار پروتئین اضافه می شود، برای سیستم شما مضر است. نگهدارنده ها نه تنها بر عملکرد عصبی تأثیر می گذارند، بلکه اکسیدان های شناخته شده ای هستند که منجر به بیماری می شوند.

۵. مواد شیمیایی – امولسیفایرهایی که در قفسه نگه می دارند

امولسیفایرها مواد شیمیایی هستند که ماندگاری محصول را حفظ می کنند، اما نباید به میله های پروتئینی یا مواد غذایی مشابه اضافه شوند. امولسیفایرها وقتی به میله های پروتئینی اضافه می شوند مضر هستند زیرا التهاب روده را افزایش می دهند. این به این دلیل است که آنها پوشش مخاطی را نازک می کنند. در حالی که یک امولسیفایر طبیعی، مانند عسل، برای شما بد نیست، باید از امولسیفایرهایی با نام های شیمیایی اجتناب کنید.

۶. پرکننده هایی مانند کاراگرین

برخی از تولیدکنندگان میله های پروتئینی با افزودن کاراگینین کاملا طبیعی، مشتریان را فریب می دهند. آنها مردم را متقاعد می کنند که این ماده خوب است زیرا از جلبک دریایی گرفته شده است. با این حال، این پرکننده می تواند منجر به خونریزی معده، زخم، و حتی سرطان شود.

نظرات نهایی در مورد یافتن یک نوار پروتئینی

همه میله های پروتئینی برای شما خوب نیستند. به همین دلیل خواندن لیست مواد اولیه مهم است. می توانید یک بار مغذی و خوشمزه پیدا کنید. برای اینکه بهترین احساس را داشته باشید، میله شما باید حاوی مواد غذایی فوق العاده مانند کلم پیچ یا اسفناج و شیرین کننده ها و مواد ارگانیک باشد. هنگامی که آن نوار عالی را پیدا کردید، کلید سلامتی بهتر را خواهید یافت.


رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت