کاهش امیدوارکننده در میزان سرطان معده

اخبار پر است از آمارهای ترسناک در مورد سرطان و سایر بیماری ها. از آنچه در تلویزیون می‌خوانیم و می‌شنویم، به این باور می‌رسیم که افراد بیشتری به سرطان مبتلا می‌شوند و تعداد بیشتری از مردم بر اثر آن می‌میرند.

در برخی موارد، این درست است. میزان بروز سرطان و مرگ و میر ناشی از آن در پنجاه سال گذشته هر سال افزایش یافته است. با این حال، اجازه ندهید این شما را به این باور برساند که هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

بیایید به عنوان مثال به سرطان معده نگاهی بیندازیم. سرطان معده زمانی عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده و در بسیاری از کشورهای دیگر بود. با این حال، از سال ۱۹۳۰، میزان بروز و تعداد مرگ و میرهای مرتبط با سرطان معده به طور پیوسته کاهش یافته است.

تا سال ۱۹۹۴، سرطان معده هشتمین علت مرگ ناشی از سرطان در ایالات متحده بود و به نظر می رسد که آمار همچنان رو به کاهش است. بنابراین، چرا امروزه کمتر از قبل شاهد سرطان معده هستیم؟ خب، به نظر نمی‌رسد جامعه پزشکی نتیجه‌گیری قطعی داشته باشد، اما برخی عوامل وجود دارند که به این روند امیدوارکننده کمک می‌کنند.

دلیل شماره یک که پزشکان معتقدند سرطان معده رو به کاهش است، مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی ما و مصرف کمتر غذاهایی است که با نمک حفظ می شوند. سال ها پیش، یخچال در خانه معمول نبود، بنابراین نگهداری میوه ها و سبزیجات در آماده بودن کار آسانی نبود. و نگهداری گوشت و برخی غذاها با نمک به جای منجمد کردن آنها رایج بود.

زمانی که قابلیت نگهداری در یخچال و فریز کردن غذاها در خانه رایج شد، رژیم غذایی آمریکایی ها تغییر کرد. ما شروع به خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتری کردیم و به جای اینکه گوشت را درمان کنیم، آن را فریز کردیم. بنابراین، چگونه این به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند؟

خوب، در واقع بسیار ساده است. رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات به معنای رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است. هر روز، همانطور که غذاهایی که می خوریم را به انرژی تبدیل می کنیم، رادیکال های آزاد را در بدن خود ایجاد می کنیم. این رادیکال های آزاد می توانند به سلول ها و DNA ما آسیب برسانند. اعتقاد بر این است که رادیکال های آزاد کنترل نشده در ایجاد سرطان و سایر بیماری ها نقش دارند.

آنتی اکسیدان ها در مبارزه با رادیکال های آزاد عالی هستند. رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها با پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی، مشکلات کلسترول و کاهش بروز سکته مغزی مرتبط است.

بنابراین، اگر علاقه مند به کاهش خطر ابتلا به سرطان هستید، مطمئن شوید که رژیم غذایی شما روزانه سرشار از آنتی اکسیدان است. برخی از غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان بیشتری هستند عبارتند از:

لوبیا قرمز کوچک (خشک شده)

زغال اخته وحشی

لوبیا قرمز (خشک شده)

لوبیا چیتی

بلوبری (کشت شده)

زغال اخته

توت سیاه

هرس کنید

تمشک

توت فرنگی

سیب

انار

اسپند

گیلاس شیرین

آلو سیاه

سیب زمینی رست (پخته)

لوبیا سیاه (خشک شده)

آلو

بنابراین، اگر می خواهید سلامت خود را بهبود بخشید و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید، این میوه ها باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشند. و راه دیگری وجود دارد که می توانید دوز روزانه آنتی اکسیدان خود را دریافت کنید. یکی که شاید فکرش را نمی کردید

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است

چای سبز قرن ها است که به طور گسترده در فرهنگ های آسیایی برای پیشگیری از بیماری و همچنین برای درمان آن استفاده می شود. و بسیاری از مطالعات اخیر چای سبز را با پیشگیری از سرطان مرتبط می‌دانند و در برخی موارد حتی چای سبز را در درمان سرطان مفید می‌دانند.

چای از گیاه کاملیا سیننسیس به دست می آید. انواع مختلفی از چای وجود دارد. بسیاری از تفاوت ها ناشی از نحوه فرآوری چای است. برگ های چای در حالت طبیعی حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند.

تخمیر برگ‌های چای که بخشی از فرآوری برگ‌های چای برای چای سیاه است، این کاتچین‌ها را به ترکیبات دیگری تبدیل می‌کند و از مزایای سلامتی آن‌ها می‌کاهد. بنابراین، چای سبز به دلیل تخمیر نشدن، آنتی اکسیدان های اصلی خود را بیشتر از چای سیاه حفظ می کند.

در تمام نقاط جهان به جز آسیا، انواع چای سیاه به مراتب بیشتر از چای سبز مصرف می شود. و چای سیاه سالم است. با این حال، از آنجایی که چای سبز کمتر تحت پردازش قرار می گیرد، از نظر توانایی آن در تامین آنتی اکسیدان ها و در نتیجه پیشگیری از بیماری ها از چای سیاه بسیار بالاتر است.

فرهنگ های آسیایی شیوع بسیار کمتری از بیماری های قلبی، سکته مغزی، کلسترول بالا و سرطان دارند. و در حالی که احتمالاً عوامل فرهنگی و محیطی دیگری نیز وجود دارند که در کاهش بروز بیماری نقش دارند. مصرف زیاد چای سبز آنها عامل مهمی در نظر گرفته می شود. در واقع، در سال ۱۹۹۴ مجله موسسه ملی سرطان نتایج یک مطالعه اپیدمیولوژیک را منتشر کرد که نشان می داد نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به سرطان مری را در مردان و زنان چینی نزدیک به ۶۰ درصد کاهش می دهد.

بنابراین، اگر می‌خواهید خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌هایی را که اغلب با افزایش سن ما را آزار می‌دهند کاهش دهید، غذا بخورید و بنوشید. روزانه خود را از میوه ها و سبزیجات پر کنید. و آن را با چای سبز بشویید! شما سهم خود را برای اطمینان از زندگی طولانی و سالم انجام خواهید داد!

رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت