چگونه رژیم غذایی خود را برای کمک به جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات تغییر دهید

اگرچه سرطان پروستات یک بیماری کشنده در نظر گرفته می شود، اما بیش از ۲.۵ میلیون مرد در ایالات متحده که به این بیماری مبتلا شده اند، در واقع هنوز زنده هستند. این امر هم به دلیل تشخیص زودهنگام آن و هم ایجاد تغییراتی در سبک زندگی سالم است که بسیاری از این بازماندگان مجبور به ارائه روزانه هستند.

متخصصان سلامت معتقدند که سبک زندگی یک فرد ارتباط زیادی با ایجاد سرطان پروستات دارد، اگرچه هیچ کس واقعاً این را با اطمینان نمی داند. با این حال، این احتمال وجود دارد که با تغییرات رژیم غذایی و انجام ورزش منظم، خطر ابتلا به این بیماری به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

با خوردن میوه ها و سبزیجات رنگارنگ غنی از فیبر که حاوی مواد مغذی گیاهی هستند (مواد شیمیایی طبیعی که در انواع غذاهای گیاهی مانند گوجه فرنگی یافت می شود. [also called lycopene]) خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. این مواد مغذی گیاهی معمولاً در میوه‌هایی مانند گریپ فروت (از نوع صورتی)، پاپایا و هندوانه نیز یافت می‌شوند.

سایر غذاهای سرشار از فیبر که باید برای پیشگیری از سرطان پروستات در نظر گرفته شوند عبارتند از: آجیل، مانند بادام، دانه کتان (بذر کتان)، نان غلات کامل و غلات. همه این غذاها به حذف هورمون ها و سموم اضافی از سیستم بدن کمک می کنند.

یافته‌های منتشر شده در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی نشان می‌دهد که با خوردن ماهی یک یا دو بار در هفته، می‌توان خطر ابتلا به سرطان پروستات را بین ۳۴ تا ۴۰ درصد کاهش داد، زیرا ماهی‌ها حاوی روغن امگا ۳ زیادی هستند. انواع ماهی های کوچکتر به دلیل میزان کمتری از سموم موجود در آنها برای خوردن بهتر از ماهی های بزرگتر در نظر گرفته می شوند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف بیش از حد محصولات لبنی، که در آن کلسیم و چربی های حیوانی بیش از حد نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. مانند گوشت قرمز، اگرچه سرشار از پروتئین است، اما مصرف آن باید با اعتدال انجام شود، زیرا مصرف بیش از حد آن برای مدت طولانی با خطر بالاتر ابتلا به سرطان به طور کلی همراه بوده است.

در مواردی که ممکن است شکاف هایی در وضعیت تغذیه بدن وجود داشته باشد، مصرف منظم یک مولتی ویتامین با کیفیت خوب نیز ممکن است در نظر گرفته شود. به طور کلی، ویتامین‌ها و مواد معدنی با کیفیت خوب، با کمک به محافظت از سیستم ایمنی بدن در برابر سرطان، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. همچنین مصرف منظم چای سبز با کمک به مبارزه با سرطان به طور کلی مرتبط است.

ورزش منظم (معمولاً همراه با رژیم غذایی سالم در نظر گرفته می شود) نیز باید انجام شود. فعالیت‌هایی مانند: پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های سبک در باشگاه باید هنگام انجام تمرین، برای اندام‌های بدن مفید و سالم تلقی شوند. یوگا همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است، و باید در مواردی که ورزش‌های ذکر شده قبلی به دلایلی قابل انجام نیستند در نظر گرفته شود.

رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت