چگونه بدن خود را در هنگام پیاده روی خوش فرم نگه دارید؟


مردم عمدتاً به این دلیل پیاده روی می کنند که از بودن در طبیعت، هوای تازه و ورزش لذت می برند. پیاده روی نوعی تمرکز حواس است، زیرا زمانی که روی قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر تمرکز می کنید، فکر کردن به چیز دیگری دشوار است.

جالب به نظر میرسه؟ سبک واقعی پیاده روی می تواند بسیار متفاوت باشد. حمل یک کوله پشتی سنگین، درد مزمن عضلانی و گرسنگی به احساسات شما در مورد صعود می افزاید. چگونه با این مشکل برخورد می کنید؟ برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید!

  • کفش های محکم: کفش ها یا چکمه های پیاده روی برای گرفتن خوب زمین و محافظت از پاهای شما در برابر سنگ ها و سایر موانع مهم هستند.
  • جوراب: جوراب ها باید به اندازه کافی ضخیم باشند تا از پاهای شما در برابر اشعه محافظت کنند و در هوای سرد آنها را گرم نگه دارند.
  • کیسه: اندازه و نوع کیف شما به طول سفر و وسایلی که باید همراه داشته باشید بستگی دارد. کیفی را انتخاب کنید که حمل آن آسان باشد و فضای کافی برای حمل تمام وسایل شما داشته باشد.

وزنی که حمل می کنید را کاهش دهید

وزن عامل مهمی در میزان راحتی شما هنگام پیاده روی است. هرچه وزن کمتری حمل کنید، پیاده روی طولانی مدت آسان تر خواهد بود.

راه های مختلفی برای کاهش وزنی که هنگام پیاده روی حمل می کنید وجود دارد:

  • در صورت امکان مواد سبک تر را انتخاب کنید. به عنوان مثال به جای چادر سنگین تر از چادر سبک تر استفاده کنید.
  • چیزهای غیر ضروری را در خانه بگذارید. هنگام پیاده روی احتمالاً نیازی نیست همه لباس های خود را با خود بیاورید. اگر احساس می کنید که دوربین مناسب نیست، نیازی به گرفتن دوربین ندارید. شما می توانید به راحتی با گوشی خود عکس بگیرید و از نرم افزارهایی مانند Vista Create برای بهبود عکس ها یا ساختن فیلم/عکس پس از رسیدن به خانه استفاده کنید.
  • با دقت بسته بندی کنید. وسایلتان را طوری بچینید که وسایل سنگین‌تر به بدن شما نزدیک‌تر و وسایل سبک‌تر بیرون باشند.
  • وزن را به طور مساوی تقسیم کنید. همه وسایل سنگین را در یک قسمت کیف خود قرار ندهید.

قبل از سفر حرکات کششی انجام دهید

حرکات کششی قبل از پیاده روی یک راه عالی برای جلوگیری از صدمات است. تمرینات قدرتی، که شامل حرکت دادن بدن شما از طریق طیف وسیعی از حرکات است، کمک می کند:

  1. زانوهای بالا: در جای خود بدوید و با هر قدم تا جایی که می توانید زانوهای خود را بلند کنید.
  2. ضربات باسن: در جای خود بدوید و با هر قدم پاشنه پا را به سمت باسن خود بزنید.
  3. اسکات: بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و بدن خود را در حالت اسکات پایین بیاورید.
  4. ریه ها: با یک پا به جلو بروید، بدن خود را پایین بیاورید تا ران جلویی شما موازی با زمین شود.
  5. ریه جانبی: با یک پا به پهلو بروید، بدن خود را پایین بیاورید تا ران جلویی شما موازی با زمین شود.

چگونه بدن خود را در هنگام پیاده روی خوش فرم نگه دارید؟

آگاه باشید که چگونه و کجا قدم می گذارید

وقتی راه می‌روید مراقب جایی باشید که قدم می‌گذارید زیرا ممکن است روی یک سنگ یا ریشه زمین بخورید و به خودتان آسیب بزنید.

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید هنگام پیاده روی مراقب باشید:

  • حواستان به محیط اطرافتان باشد و اینکه کجا قدم می گذارید.
  • از خطرات احتمالی مانند مارها یا سایر حیات وحش آگاه باشید.
  • اگر به صورت گروهی سفر می کنید، مطمئن شوید که همه نزدیک هستند.

به طور منظم استراحت کنید

استراحت های مکرر هنگام پیاده روی مهم است زیرا به بدن شما فرصت استراحت و ریکاوری می دهد. استراحت همچنین به جلوگیری از صدمات کمک می کند. این را تمرین کنید:

  • در یک مکان زیبا استراحت کنید و برای لذت بردن از منظره وقت بگذارید.
  • وقتی در تعطیلات هستید، بازی کنید یا داستان بگویید.
  • از استراحت خود به عنوان فرصتی برای خوردن یک میان وعده یا نوشیدن آب استفاده کنید.

در طول پیاده روی آب بدن خود را حفظ کنید

حفظ آب بدن در سفر بسیار مهم است زیرا کم آبی بدن می تواند منجر به خستگی، درد و درد و مشکلات دیگر شود. نوشیدن منظم آب به تنظیم دمای بدن و جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند.

از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات استفاده کنید

پروتئین ها و کربوهیدرات ها برای کوهنوردان مهم هستند زیرا انرژی را تامین می کنند و به بهبودی بدن کمک می کنند. خوردن پروتئین و کربوهیدرات به شما کمک می کند مدت طولانی تری داشته باشید و کمتر احساس خستگی کنید.

منیزیم دریافت کنید

منیزیم برای پیاده روی ها مهم است زیرا به تنظیم عملکرد عضلات و جلوگیری از درد کمک می کند. منیزیم به اشکال مختلفی از جمله قرص، کپسول و پودر وجود دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند منیزیم را به صورت پودر مصرف کنند زیرا جذب آن آسان تر است.

چگونه بدن خود را در هنگام پیاده روی خوش فرم نگه دارید؟

بیش از آنچه می توانید بجوید گاز نگیرید

به یاد داشته باشید که مسیر پیاده روی را انتخاب کنید که طول و سطح دشواری مناسبی داشته باشد.

در انتخاب مسیر پیاده روی به این عوامل توجه کنید:

  • طول جاده. مسیری را انتخاب کنید که طول آن برای شما مناسب است و برای تکمیل آن زمان دارید.
  • مشکل مسیر مطمئن شوید که می توانید پیاده روی را کامل کنید و با سطح دشواری راحت هستید.
  • محل. در مورد منطقه ای که در آن پیاده روی خواهید کرد و اینکه آیا برای آن آمادگی دارید فکر کنید.

پایان

پیاده روی راهی عالی برای خوش اندام ماندن و فعال ماندن است. با این حال، مهم است که بدانید بدن شما چگونه به محیط های مختلف واکنش نشان می دهد. اگر در پیاده روی تازه کار هستید، به آرامی شروع کنید و به تدریج سختی پیاده روی را افزایش دهید. مطمئن شوید که مقدار زیادی آب می نوشید و به طور مکرر استراحت می کنید. مهمتر از همه، به بدن خود گوش دهید. اگر چیزی اشتباه است، توقف کنید و استراحت کنید. با پیروی از این نکات ساده، می‌توانید مطمئن باشید که در پیاده‌روی زمان خوبی را سپری می‌کنید و در عین حال بدن خود را خوش فرم نگه دارید.