چگونه انضباط ذهنی می تواند به شما در غلبه بر افسردگی کمک کند


رشد یک فرد بالغ، شاد و مسئولیت پذیر از نظر عاطفی، هدف نهایی نظم و انضباط خوب و سلامت روان عالی است. تا زمانی که بتوانید در سطح بالایی کار کنید، نظم و انضباط خوبی دارید. هدف نهایی انضباط بیرونی و سلامت روان، خود انضباطی است، اگرچه رویکردهای آنها متفاوت است.

این یکی از اصول اساسی غلبه بر افسردگی و احساس شادی در زندگی است. در اینجا نحوه تسلط بر خود انضباطی به شما کمک می کند تا وضعیت فعلی ذهن خود را بهبود بخشید.

افسردگی و خود انضباطی

هم افسردگی و هم خود انضباطی مداوم شباهت های چشمگیری دارند. این یک الگوی تکراری است که معمولاً به عنوان مسطح طبقه بندی می شود.

افسردگی مورد انتظار است. این یک احساس طبیعی و مصنوعی است و افراد زمانی که انگیزه غلبه بر مبارزات خود را ندارند، تمایل به احساس ناتوانی و ناامیدی دارند. این به این دلیل است که آنها بر تلاش برای تولید یک درایو طبیعی تمرکز می کنند.

افراد مبتلا به افسردگی ممکن است به دنبال کمک حرفه ای مانند Prairie Health باشند. فرض کنید از افسردگی یا اضطراب رنج می برید. در این مورد، اکنون می توانید با یک متخصص متخصص در درمان بیماران با داروهای مبتنی بر ژنتیک مشورت کنید. در صورت مشاهده علائم افسردگی با روانپزشک قرار ملاقات بگذارید.

توجه داشته باشید که انتظار اینکه افراد به طور ناگهانی تحریک شوند، واقع بینانه نیست. در عوض، مهم است که به یاد داشته باشید که انگیزه به طور مداوم از هیچ سرچشمه نمی گیرد. این مصنوعی بودن باعث می شود افراد تمایلی به شروع عادات جدید نداشته باشند. این باعث می شود آنها احساس کنند که در واقع در یک پوسته برای خودشان زندگی می کنند. به همین دلیل است که اغلب احساس خستگی و انزجار می کنند.

این رفتار شامل مجبور کردن خود به فکر کردن به آینده است. یعنی هر روز از خواب بیدار شوید و کاری را انجام دهید که برایتان مهم است، حتی اگر کاری طاقت فرسا، وسوسه انگیز و خسته کننده باشد. این رفتار همچنین شامل واداشتن مردم به نواختن ساز یا ساختن چیزی است.

اگرچه امکان شروع یک عادت جدید وجود دارد، اما تحریک می تواند شما را قوی تر و انعطاف پذیرتر کند. همچنین می تواند به شما کمک کند بر موانعی که ما را در گذشته گیر کرده اند غلبه کنید. مفهوم اصلی رفتار خودانضباطی منسجم بر اساس عادات خوب انتخاب شده است، صرف نظر از اینکه شما چه احساسی دارید. از سفت و سخت بودن و کنترل کردن اجتناب می کند.

وقتی انضباط ذهنی ندارید چه اتفاقی افتاد؟

اگر کنترل کامل بر تمام جنبه های زندگی خود داشته باشید، به طرز بدی شکست خواهید خورد. انضباط شخصی از آگاهی از محدودیت های خود ناشی می شود و نمی تواند هر سناریویی را کنترل کند. به عنوان انسان، آنها محدود هستند. با این حال، ممکن است دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای عبور از مرزهای ممکن باشید.

اضطراب شما باعث شد به سمت یک زندگی بدون خطرات حساب شده گرایش پیدا کنید، حتی اگر به معنای عدم حرکت به جلو باشد. برای جلوگیری از هر رویداد یا مکانی که ممکن است باعث اضطراب و احتمالاً حمله پانیک شود، از نظر روانی از خود در برابر آنها محافظت می کنید. سپس، به نظر می رسید که زندگی شما در حال حرکت است و باعث می شود عمیقاً به افکار خود نگاه کنید.

ثبات در نظم و انضباط ذهنی می تواند به شما کمک کند تا احساس مثبت تری نسبت به زندگی خود داشته باشید. اگرچه شروع کار می تواند دشوار باشد، اما احساس آزادی و عدم مقید به هیچ چیز می تواند رهایی بخش باشد. با این حال، در واقعیت، ثبات می‌تواند منجر به رنجش و ناامیدی شود، زیرا می‌تواند به سرعت بر احساسات شما غلبه کند.

ترس از ناشناخته و آینده ناشناخته که ذهن شما را به گردابی از حملات پانیک سوق داد، علت اصلی اضطراب شما بود. انضباط شخصی و معنای رها کردن میل به ناقص بودن و کنترل کامل، دو مورد از چیزهایی بود که باید هنگام شروع این سفر یاد بگیرید.

تمرین هایی برای بهبود انضباط شخصی

برای کمک به غلبه بر افسردگی و افزایش کنترل خود، در اینجا چند تمرین ساده برای شروع آورده شده است:

  • سر خود را از هرگونه درهم ریختگی ذهنی پاک کنید. اگر بتوانید چند دقیقه مدیتیشن آرام را در نظر بگیرید، ممکن است برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری انجام دهید مفید باشد.
  • کیفیت خواب خود را افزایش دهید. بسته به فرد، نیاز به خواب ممکن است از شش تا نه ساعت متغیر باشد.
  • هر روز اهداف جدیدی برای خود تعیین کنید. وقتی کار تمام شد، علامت گذاری به عنوان انجام شده بسیار مهم است.
  • یک برنامه مدیریت زمان روزانه تهیه کنید. فهرستی از تمام کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید.
  • کاری را انجام دهید که بیشتر از همه شما را می ترساند. به عبارت دیگر، دریابید که از چه چیزهایی اجتناب کرده اید و برای مقابله با آن ترس سخت تلاش کنید. انتخاب ترس و دیدن آن به عنوان یک چالش تمرین مفیدی است.
  • رژیم غذایی و فعالیت بدنی خود را بهبود بخشید. سوپر غذاها از جمله چربی‌های امگا ۳، انواع توت‌ها، اسیدهای چای سبز (موجود در ماهی‌های آب سرد) و کورکومین فواید سلامتی دارند.

دور

انضباط روانی برای سلامت روان برای افراد مبتلا به افسردگی مفید است. می تواند به شکستن انزوا کمک کند و مانع از تمرکز شما بر بی انگیزگی شود. ثبات عادات خوب با گرمای افسردگی مداوم قابل مقایسه است.

این می تواند هیجان انگیز باشد، و می توانید مطمئن باشید که هرگز از احساسات خود برای تأثیرگذاری بر مجموعه اقدامات خود استفاده نخواهید کرد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا یک ریتم ثابت در زندگی خود بسازید، که می تواند به شما اطمینان دهد که در رگبار بی پایان احساسات غرق نخواهید شد.