پنج تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

در حالی که به نظر می رسد بروز سرطان در حال افزایش است، همه ما می توانیم کارهای زیادی برای کاهش شانس ابتلا به سرطان انجام دهیم. آنچه می خورید، میزان تحرک و وزن شما چیزهایی هستند که می توانید در هر روز از زندگی خود تأثیر بگذارید و آن ها را بهبود بخشید.

این ۵ تغییر به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند. تحقیقات نوظهوری وجود دارد که نشان می‌دهد اگر شما از سرطان جان سالم به در برده باشید، می‌توانند خطر عود را کاهش دهند.

۱. وزن سالم را حفظ کنید. این یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. شاخص توده بدنی (BMI) بین ۲۱ و ۲۳ را هدف قرار دهید. (این لینک به شما کمک می کند BMI خود را محاسبه کنید.) گفتن این موضوع آسان تر از انجام دادن آن است، با توجه به اینکه بیش از …” از جمعیت ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاق هستند، اما ممکن است!

حذف غذاهای پر کالری مانند نوشیدنی های شیرین، شیرینی ها، فست فودها و غذاهای پرچرب نقطه خوبی برای شروع است. به عنوان مثال، غذای Panda Express Two Entrée با مرغ دوبل پرتقال و چاو مین دارای ۱۳۳۰ کالری است! برای برخی افراد، این مقدار کالری است که باید در کل روز داشته باشند. اگر آن را با یک سالاد بزرگ با مقدار زیادی سبزیجات با ۱ قاشق غذاخوری سس سالاد، یک کاسه سوپ عدس و یک فنجان توت فرنگی جایگزین کنید، بیش از ۹۰۰ کالری ذخیره می کنید.

۲. فعالیت بدنی داشته باشید. ۳۰ دقیقه و ۵ روز در هفته به برخی از ورزش‌هایی که از آن لذت می‌برید، مانند پیاده‌روی، دویدن، پیاده‌روی، شنا یا دوچرخه‌سواری، بپردازید.

۳. بیشتر غذاهای گیاهی بخورید. حداقل ۳ عدد میوه در روز بخورید. بعد از هر وعده غذایی آن را به عنوان دسر در نظر بگیرید. تا جایی که می توانید سبزیجات بخورید. حداقل چند فنجان در روز را هدف قرار دهید. مخصوصاً به سراغ سبزیجات غیر نشاسته ای بروید. مثلاً کلم پیچ، اسفناج، شاتوت، کاهوی رومی، سبزی بچه، گوجه فرنگی، هویج، کلم بروکلی، کلم بروکسل، خیار، تربچه، جیکاما، کنگر فرنگی، پیاز، چغندر، کرفس، گل کلم، مارچوبه، قلب نخل، فلفل قرمز ( ، یا زرد)، جوانه ها، یا نخود فرنگی قند.

لوبیا، نخود و عدس را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به جای غلات فرآوری شده، غلات کامل را انتخاب کنید، مانند جو دوسر به جای دانه های ذرت. ماجراجو باشید و چیزهایی مانند کینوا یا بلغور گندم کامل را امتحان کنید.

۴. از گوشت قرمز خودداری کنید یا آن را محدود کنید و از گوشت های فرآوری شده کاملاً خودداری کنید. گوشت قرمز شامل گوشت گاو، خوک و بره است. می‌دانم که تبلیغات می‌گویند گوشت خوک «گوشت سفید دیگر» است، اما به یاد داشته باشید که تولیدکنندگان مواد غذایی دوست دارند حقیقت را تحریف کنند تا به فروش برسند.

۵. بهتر است از الکل اجتناب کنید. اگر مشروب می خورید، فقط ۱ نوشیدنی در روز برای زنان یا ۲ نوشیدنی در روز برای مردان میل کنید. اما اگر سابقه سرطان سینه دارید، مصرف ۳ تا ۴ نوشیدنی در هفته با افزایش ۳۰ درصدی خطر عود سرطان سینه مرتبط است، بنابراین اجتناب از آن ممکن است بهترین گزینه باشد.

اخبار خوب بیشتر

اگر برای ایجاد این تغییرات کار سختی انجام دهید، خطر ابتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت را نیز کاهش خواهید داد. موفق باشید و به یاد داشته باشید، اگر من می توانم این کار را انجام دهم، شما هم می توانید!