نکاتی برای مقابله با افسردگی پس از تعطیلات


فصل تعطیلات به دلایل زیادی می تواند ما را شاد کند، به خصوص با گرد هم آوردن ما با عزیزانمان. این چیزی است که بسیاری از ما در سال گذشته به دلیل چالش‌های همه‌گیری جهانی اخیر بیش از هر زمان دیگری آن را گرامی می‌داریم.

با این حال، متأسفانه، تعطیلات همچنین می تواند دوره ای با اضطراب، استرس، اضطراب، افسردگی، احساس تنهایی، غم و سایر احساسات منفی باشد. ممکن است متوجه شوید که افراد زندگی شما آنها را بزرگ کرده اند، یا اینکه فصل تعطیلات چیزهایی را به خانه آورده است که هنوز به آنها نرسیده اید یا از آنها لذت نمی برید، یا اینکه خوردن بیش از حد چیزهای نادرست شما را بد خلق کرده است.

اگرچه ممکن است راه حل ساده ای برای رهایی از این حالت آبی نباشد، برخی گام های پیشگیرانه وجود دارد که می توانید به آرامی اما مطمئناً برای احساس بهتر شدن انجام دهید.

به خواب برس

مطمئن شوید که هر شب به اندازه کافی بخوابید. میانگین تعداد ساعات توصیه شده هفت تا هشت ساعت است، اما اگر بعد از تعطیلات به دلیل مهمانی زیاد، بی خوابی یا دلایل دیگر به طور کامل از خواب محروم شوید، ممکن است برای مدتی به بیش از این زمان نیاز داشته باشید تا آنچه را که دارید جبران کنید. از دست داده ام در صورت نیاز از مکمل های مفید برای خواب بیشتر استفاده کنید، مانند محصولات CBD حاوی ملاتونین، ریشه سنبل الطیب، اسطوخودوس، قرص های خواب و غیره تا راحت تر و عمیق تر استراحت کنید.

با رفتن به رختخواب و بیدار شدن در هر روز در زمان مشخصی، اجتناب از نمایشگرهای یک یا دو ساعت قبل از خواب، و تبدیل اتاق خواب به پناهگاهی برای خواب، بهترین فرصت ممکن را برای استراحتی که نیاز دارید به خود بدهید. باید دارای پرده های خاموش و راهی برای تنظیم دمای مناسب مانند فن، تهویه مطبوع یا بخاری باشد. خواب زمانی که احساس آبی دارید حیاتی است زیرا خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا با روز روبرو شوید و کارهای دیگری را انجام دهید که می توانند احساس بهتری داشته باشید.

ورزش کردن

اگر عادت به ورزش کردن در طول کریسمس و سال نو را به دلیل مشغله کاری خود با مهمانی ها یا چیزهای دیگر کنار گذاشته اید، وقت آن است که هر چه زودتر به فعالیت خود بازگردید. از طرف دیگر، اگر ماه‌ها یا حتی سال‌ها زیاد ورزش نکرده‌اید، چند حرکت سبک تا متوسط ​​می‌تواند تفاوت بزرگی در سلامت روحی و روانی شما ایجاد کند. ورزش برای خلق و خوی بسیار مهم است زیرا اندورفین تولید می کند که برای ذهن و بدن بسیار شاد و پرانرژی است.

غذای سالم بخورید و از پرخوری پرهیز کنید

رژیم غذایی نادرست می تواند تا حد زیادی مشکلات خلقی را تشدید کند، بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید یک وعده غذایی سالم بخورید، به خصوص اگر وعده های غذایی شما در فصل تعطیلات کمتر از عالی باشد. از مقدار زیادی شکر، نمک و غذاهای فرآوری شده دوری کنید و به جای آن بر مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، پروتئین با کیفیت بالا، چربی های خوب و کربوهیدرات های با GI پایین تمرکز کنید.

همچنین از پرخوری پرهیز کنید. زیاده روی در تعطیلات رایج است، اما برای بدن یا ذهن شما خوب نیست و می تواند احساس بی حالی و ناامیدی بیشتری در شما ایجاد کند و تصمیم گیری درست را برای شما دشوار کند. خوردن چیزهایی نیز نباید باعث ایجاد احساس گناه یا شرم در شما شود.

وقت خود را با افرادی بگذرانید که به شما احساس خوشبختی می کنند

بلوزهای تعطیلات اغلب بعد از کریسمس می آیند، زمانی که می توانیم با افرادی که دکمه های ما را فشار می دهند وقت بگذرانیم، احساسات منفی را رها کنیم و به طور کلی به ما استرس وارد کنیم. برای اینکه اکنون احساس بهتری داشته باشید، روی معاشرت با افرادی که احساس خوبی نسبت به آنها دارید تمرکز کنید. اینها می توانند دوستان، اعضای خانواده، همکاران یا دیگران باشند. زمانی را در هفته برای رفتن تعیین کنید و با کسانی که می دانید احساس شادی بیشتری نسبت به زمانی که شروع کرده بودید، کارهای سرگرم کننده انجام دهید.

به یک درمانگر مراجعه کنید

شخصی که روی مبل نشسته و شخص دیگری به توضیحات او نگاه می کند، به طور خودکار با اعتماد به نفس پایین تولید می شود همچنین ایده خوبی است که با یک درمانگر واجد شرایط در مورد احساسات خود صحبت کنید، به خصوص اگر فکر می کنید دچار افسردگی یا اضطراب شده اید یا این شرایط را دارید و در حال حاضر بدتر از حد معمول هستید. یک مشاور، روانشناس یا شخص دیگری می تواند برای بیان و بیان احساسات شما در کنار شما باشد و می تواند ایده های درمانی پیشنهادی برای بهبود خلق و خوی شما در هفته ها و ماه های آینده به شما ارائه دهد.

برخی از نکات دیگری که می‌توانید برای غلبه بر افسردگی دنبال کنید عبارتند از: داشتن یک دفتر خاطرات قدردانی، بنابراین بر روی چیزهای خوب زندگی خود تمرکز کنید، مصرف الکل و کافئین را کاهش دهید، تمرین مراقبه و تنفس عمیق داشته باشید، و بیشتر در معرض نور قرار بگیرید تا در معرض نور قرار نگیرید. ویتامین D خیلی کم است

هر قدمی که برمی‌دارید به شما کمک می‌کند از خودتان مراقبت کنید و در مسیر مثبت‌تری حرکت کنید، و امیدواریم که به زودی احساس شادی بیشتری کنید و مانند خود عادی خود شوید.