مهم ترین ۴ موردی که می تواند برای جلوگیری از بی خوابی مفید باشد


علیرغم اهمیت خواب برای حفظ سلامتی بهینه، بسیاری از مردم هر از گاهی با خواب مشکل دارند. برخی از افراد به اندازه کافی دریافت نمی کنند، در حالی که برخی دیگر به سادگی خواب بی کیفیتی دارند. این اغلب می تواند ناشی از یک وضعیت پزشکی واقعی باشد یا می تواند به دلیل سبک زندگی یا تصمیم گیری ضعیف باشد.

با این حال، مجبور نیستید برای همیشه با این بی خوابی کنار بیایید. کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بر آن غلبه کنید و در نهایت خوب بخوابید. این وبلاگ برخی از بهترین کارهایی را که می توانید برای بهبود خواب خود و رهایی از بی خوابی انجام دهید، پوشش می دهد.

رتبه بهتری کسب کنید

یکی از اولین چیزهایی که باید برای جلوگیری از بی خوابی به دنبال آن باشید، تشک راحت و سفت است که خواب شما را بهبود می بخشد. اغلب اوقات، مشکلات مربوط به خواب از خوابیدن ساده روی یک تشک کهنه و کلوخه ناشی می شود. تعویض تشک قدیمی خود با تشکی که پشتیبانی و راحتی بهینه را ارائه می دهد می تواند کمک زیادی به خواب راحت شما کند.

وقت بگذارید و سبک های مختلف تشک (مانند مموری فوم و فنر داخلی) را امتحان کنید تا ببینید کدامیک حس بهتری دارد و به شما کمک می کند بخوابید (و بخوابید). شما حدود ۸ ساعت در شبانه روز را روی این تشک می گذرانید، پس حتما تحقیقات خود را انجام دهید و از خرج کردن پول کمی برای چیزی با کیفیت نترسید.

برنامه خواب بهتری داشته باشید

بهبود برنامه خواب می تواند به مبارزه با بی خوابی نیز کمک کند. وقتی به رختخواب می رویم و هر روز در ساعات مشخصی از خواب بیدار می شویم، بهتر می خوابیم. بدن ما به عادات خاصی عادت می کند و اگر همیشه در ساعات مختلف بیدار می شوید و می خوابید، می تواند برای بدن و نحوه عملکرد آن بسیار گیج کننده باشد.

این می‌تواند منجر به ترشح هورمون‌های اشتباه در زمان نامناسب شود که می‌تواند شما را در زمان بیدار شدن خسته کند و بالعکس. البته، لازم نیست که کامل باشید، اما باید همیشه در عرض یک ساعت یا کمتر از زمان معمول خود بخوابید و بیدار شوید تا چرخه خواب بدنتان در حالت عادی باشد.

مراقب کافئین باشید

مهم ترین 4 موردی که می تواند برای جلوگیری از بی خوابی مفید باشد

نکته دیگر این است که زمانی که باید زود بخوابید مراقب مصرف کافئین باشید. کافئین و خواب سابقه طولانی با یکدیگر دارند. کافئین انرژی را تامین می کند و افراد را هوشیارتر می کند، خوابیدن را نیز برای فرد دشوار می کند. در نتیجه، در بیشتر موارد از کافئین در عصر اجتناب می شود و برخی حتی نمی توانند آن را در بعدازظهر بدون آسیب رساندن به خواب مصرف کنند.

در حالی که اکثر مردم می دانند که قبل از خواب از قهوه اجتناب کنند، بسیاری از غذاها و نوشیدنی های حاوی کافئین نیز وجود دارند که باید قبل از خواب نیز از مصرف آنها پرهیز کرد. البته، برخی از افراد هنوز هم می توانند کافئین مصرف کنند و خوب بخوابند، بنابراین دریابید که بدن شما چگونه کار می کند و چه زمانی باید مصرف کافئین را متوقف کنید.

راه هایی برای آرامش قبل از خواب پیدا کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما کمک کند این است که راه هایی را بیابید و شناسایی کنید که از طریق آنها می توانید قبل از خواب استراحت کنید. اگر به خود و بدنتان فرصت دهید تا در عصر استراحت کنید، می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید و در طول شب به طور مداوم بخوابید.

در مورد کارهایی که باید برای آرامش و آرامش انجام دهید، انتخاب با شماست. برخی از افراد ممکن است دوست داشته باشند در حمام به موسیقی ملایم گوش دهند، برخی دیگر ممکن است دوست داشته باشند یوگا یا مدیتیشن انجام دهند و برخی ممکن است دوست داشته باشند کتاب بخوانند. لازم نیست مراسم شما دقیقاً هر شب یکسان باشد، اما وقتی چیزی را پیدا کردید که کار می کند، دلیلی وجود ندارد که به آن پایبند نباشید.

در خاتمه، این چهار مورد هستند که می‌توانند در پیشگیری از بی‌خوابی فوق‌العاده مفید و مفید باشند.