مضرات تخم مرغ باغی که هرگز نمی دانستید


تخم‌مرغ‌های باغی که گاهی به نام بادمجان یا بادمجان نیز شناخته می‌شوند، سبزیجاتی هستند که در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. این گیاه از خانواده گیاهان شب بو است و در دستور العمل های مختلفی در سراسر جهان استفاده می شود.

اگرچه آنها اغلب به عنوان سبزیجات شناخته می شوند، اما از نظر فنی میوه هستند زیرا توسط یک گیاه گلدار تولید می شوند و حاوی دانه هستند.

انواع مختلفی وجود دارد که از نظر اندازه و رنگ متفاوت است. در کنار ایجاد بافت متمایز و طعم ملایم به ظروف، تخم‌مرغ‌های باغی ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند.

مقاله زیر به بررسی مضرات یا عوارض جانبی تخم مرغ باغی می پردازد. با این حال، در ادامه به مزایای سلامتی باورنکردنی آن خواهیم پرداخت.

تخم مرغ باغچه دقیقاً چیست؟

تخم‌مرغ باغی که به‌عنوان تخم‌مرغ باغ، بادمجان یا ملونژن نیز شناخته می‌شود، اغلب یک سبزی تخم‌مرغی با رنگ بنفش پر جنب و جوش است.

بادمجان یک سبزی است که دارای طیف متنوعی از مزایای سلامتی است، از جمله ظرفیت کمک به رشد استخوان‌های قوی و جلوگیری از پوکی استخوان، و همچنین کاهش علائم کم خونی و بهبود حافظه.

مضرات تخم مرغ باغچه

اگرچه تخم‌مرغ‌های باغی ممکن است به روش‌های مختلفی پخته شوند، اما تفت دادن تخم‌مرغ باغ هیچ مزیتی ندارد.

آنها حتی ممکن است برای سلامتی شما مضر باشند زیرا با سموم آلوده شده و فیبر آن تجزیه می شود.

این نتیجه اولیه تخم مرغ باغ است.

علاوه بر این، تخم مرغ باغچه برای کسانی که رژیم دارند مفید است، اما مناگر میوه تخم مرغ باغچه پوشیده شده باشد، حاوی یک ماده شیمیایی کشنده است.

این دارو پتانسیل ایجاد مسمومیت و انواع مسائل اضافی از جمله اسهال، استفراغ و دردهای معده را دارد.

برای جلوگیری از این عوارض، تخم مرغ باغچه را خرد کرده و چند ساعت در آب نمک خیس کنید.

اگر ناراحتی معده یا ورم معده دارید، مصرف تخم مرغ توصیه نمی شود. سلولز، که تخم مرغ باغچه حاوی آن است، نشان داده شده است که باعث تشدید گاستریت، اختلالات روده و زخم معده می شود.

اگر به بیماری کبد یا کیسه صفرا مبتلا هستید، با پزشک مشورت کنید یا سبزیجات را به آرامی مصرف کنید.

باید در نظر داشت که حتی اگر از نظر پزشکی خوب هستید، پس از مصرف این محصول باید به پزشک مراجعه کنید یا به طور کامل از مصرف تخم مرغ خودداری کنید.

مزایا/مزایای سلامتی تخم مرغ باغی

با وجود این کاستی ها، تخم مرغ باغ به دلیل فواید شگفت انگیز سلامتی و ارزش غذایی آن به طور گسترده ای شناخته شده است. بیایید نگاهی به برخی از آنها در زیر بیاندازیم:

۱. سرشار از آنتی اکسیدان

تخم مرغ باغی همراه با طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی از نظر آنتی اکسیدان قوی است.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به بدن در دفاع از خود در برابر آسیب های ناشی از مولکول های خطرناک به نام رادیکال های آزاد کمک می کنند.

آنتی اکسیدان ها در مطالعات نشان داده اند که به پیشگیری از انواع بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی و سرطان کمک می کنند.

تخم‌مرغ‌های باغ به‌ویژه سرشار از آنتوسیانین هستند، نوعی رنگدانه آنتی‌اکسیدانی که به آن‌ها رنگ درخشان می‌دهد. ناسونین، آنتوسیانین موجود در تخم‌مرغ باغی، بسیار مفید است.

در واقع، چندین آزمایش لوله آزمایش ثابت کرده اند که در محافظت از سلول ها از آسیب رادیکال های آزاد کارآمد است.

۲. خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید

بر اساس برخی تحقیقات، تخم‌مرغ‌های باغی به دلیل محتوای آنتی‌اکسیدانی که دارند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کنند. به مدت دو هفته، خرگوش هایی با کلسترول بالا هر روز ۰.۳ اونس (۱۰ میلی لیتر) آب تخم مرغ باغچه دریافت کردند.

پس از آزمایش، آنها به طور قابل توجهی سطح کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش دادند، دو شاخص خونی که اگر افزایش یابد، ممکن است منجر به افزایش خطر بیماری قلبی شود.

تحقیقات دیگر نشان داده است که تخم‌مرغ‌های باغ ممکن است تأثیر محافظتی بر قلب داشته باشند. در یک تحقیق به مدت ۳۰ روز، به حیوانات تخم مرغ باغی خام یا کبابی داده شد.

هر دو روش عملکرد قلب را افزایش دادند و شدت حملات قلبی را کاهش دادند.

در حالی که این یافته ها دلگرم کننده هستند، مهم است که به خاطر داشته باشید که تحقیقات حاضر به آزمایش های حیوانی و لوله آزمایش محدود می شود.

برای تعیین اینکه چگونه تخم‌مرغ باغچه می‌تواند بر سلامت قلب انسان تأثیر بگذارد، به مطالعه بیشتری نیاز است.

۳. می تواند به کنترل قند خون کمک کند

گنجاندن تخم مرغ باغی در رژیم غذایی ممکن است به شما در حفظ سطح قند خون سالم کمک کند.

این بیشتر به دلیل محتوای فیبر بالای تخم مرغ باغی است که بدون آسیب از دستگاه گوارش عبور می کند.

فیبر با کاهش سرعت تجزیه و جذب قند در بدن به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

جذب آهسته تر به حفظ سطح قند خون پایدار کمک می کند و از جهش و سقوط جلوگیری می کند.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که پلی‌فنول‌ها یا اجزای گیاهی طبیعی موجود در غذاهایی مانند تخم‌مرغ باغی، ممکن است با کاهش جذب قند و افزایش تولید انسولین به کاهش قند خون کمک کنند.

یک تحقیق در لوله آزمایش عصاره های تخم مرغ باغی را که دارای پلی فنل بالایی بودند مورد بررسی قرار داد.

نشان داده شده است که آنها می توانند مقادیر خاصی از آنزیم های دخیل در جذب قند را کاهش دهند و در نتیجه قند خون را کاهش دهند.

تخم‌مرغ‌های باغی با دستورالعمل‌های رژیم غذایی فعلی برای مدیریت دیابت، که شامل یک رژیم غذایی سرشار از فیبر، غلات کامل و سبزیجات است، مناسب است.

۴. می تواند به تلاش های کاهش وزن کمک کند

تخم‌مرغ‌های باغ منبع خوبی از فیبر هستند و کالری کمی دارند که آن‌ها را به مکمل کاملی برای هر برنامه کاهش وزن تبدیل می‌کند.

فیبر به آرامی از سیستم گوارش عبور می کند و ممکن است به ایجاد احساس سیری و سیری کمک کند، که می تواند به شما کمک کند کالری کمتری مصرف کنید.

تخم مرغ خام باغ ۳ گرم فیبر و فقط ۲۰ کالری در هر فنجان (۸۲ گرم) ارائه می دهد (۲).

علاوه بر این، تخم مرغ باغ اغلب در دستور العمل ها به عنوان جایگزینی با فیبر بالا و کم کالری برای اجزای با کالری بالاتر استفاده می شود.

۵. در مبارزه با سرطان کمک می کند

بادمجان دارای چندین ماده شیمیایی است که در مبارزه با سلول های سرطانی موثر است.

به عنوان مثال، سولاسودین رامنوسیل گلیکوزید (SRGs)، نوعی ماده شیمیایی موجود در چندین گیاه شب بو، از جمله تخم مرغ باغ است.

SRG ها در آزمایشات حیوانی برای از بین بردن سلول های سرطانی ثابت شده اند و همچنین ممکن است به جلوگیری از بازگشت انواع خاصی از سرطان کمک کنند.

اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع کم است، اما نشان داده شده است که SRG ها به ویژه در برابر سرطان پوست زمانی که مستقیماً روی پوست تجویز می شوند مفید هستند.

علاوه بر این، برخی مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف میوه و سبزیجات، مانند تخم مرغ باغی، ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند.

بر اساس ارزیابی حدود ۲۰۰ مطالعه، مصرف میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده، معده، کولورکتال، مثانه، دهانه رحم و سینه مرتبط است.

با این حال، برای کشف اینکه چگونه مواد شیمیایی شناسایی شده در تخم مرغ باغچه ممکن است بر سرطان در افراد به ویژه تأثیر بگذارد، به مطالعات بیشتری نیاز است.

۶. یک ترکیب خوب می سازد

تخم مرغ های باغ کاملا سازگار هستند و ممکن است به سادگی در رژیم غذایی شما گنجانده شوند. به طرز خوشمزه ای پخته، بریان، کبابی، یا با مقداری روغن زیتون و کمی ادویه تفت داده می شود.

علاوه بر این، ممکن است به عنوان یک جایگزین کم کالری برای انواع اجزای پرکالری استفاده شود. این ممکن است به شما کمک کند کربوهیدرات ها و کالری کمتری مصرف کنید و در عین حال فیبر و کیفیت غذایی وعده غذایی خود را افزایش دهید.

در نتیجه

بیماران دیابتی باید بدانند که تخم مرغ باغی یک غذای کم کربوهیدرات و کم کالری است و رژیم تخم مرغ باغی ممکن است منجر به هیپوگلیسمی شود.

بادمجان یک سبزی بسیار مغذی است. هنگامی که به درستی تهیه شود، ممکن است تأثیر عمیقی بر بدن داشته باشد.

با توجه به ترکیب مفید تخم مرغ باغ، مصرف یک یا دو بار به فرد توصیه می شود.

اگر می خواهید از تشخیص هر گونه اثرات منفی جلوگیری کنید، سرخ کردن تخم مرغ باغچه در روغن را متوقف کنید. در موارد خاص، حتی ممکن است برای درمان و بهبود سلامت شما استفاده شود!


رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت