مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات ممکن است خطر عود سرطان سینه را کاهش دهد

اثرات محافظتی در رژیم غذایی از میوه ها و سبزیجات خاصی که در برابر سرطان ارائه می شود ممکن است به طور شهودی به نظر بیشتر در مورد سرطان های مرتبط با دستگاه گوارش مانند سرطان روده بزرگ، سرطان معده یا سرطان روده اعمال شود. از سوی دیگر، برای برخی از سرطان‌ها، مانند سرطان‌های تخمدان، پروستات و سینه‌ها، ممکن است فرد تمایل بیشتری به این باور داشته باشد که هورمون‌ها نقش مهم‌تری دارند.

با این حال، حقیقت این است که رژیم غذایی حتی در سرطان سینه نقش مهمی دارد. و یک مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف مقدار مناسبی از میوه ها و سبزیجات می تواند خطر عود سرطان سینه را تقریباً یک سوم کاهش دهد. با این حال، به نظر می‌رسید که این اثر محافظتی فقط برای زنان خاص اعمال می‌شود، اما نه برای همه.

۳۰۰۰ مبتلا به سرطان سینه با میانگین سنی پنجاه و سه سال به دو گروه کنترل تقسیم شدند تا ارزیابی کنند که آیا مصرف کم چربی و مصرف مقادیر بالاتر میوه و سبزیجات نسبت به توصیه دولت ایالات متحده می تواند در جلوگیری از بازگشت سینه نقش داشته باشد یا خیر. سرطان. از نیمی از زنان خواسته شد هر روز ۱۰ وعده میوه و سبزیجات مصرف کنند که دو برابر پنج وعده در روز توصیه شده توسط سازمان های دولتی ایالات متحده است. این برای افزایش محتوای آنها و همچنین محتوای آنتی اکسیدان بود و از آنها خواسته شد که محتوای چربی خود را کاهش دهند. از گروه کنترل دوم خواسته شد تا پنج دستورالعمل دولتی را در روز بخورند.

هنگام تجزیه و تحلیل داده ها، پزشکان دریافتند که ۱۶ درصد از افرادی که مصرف میوه و سبزیجات خود را دو برابر کردند، پس از ۷ سال دچار عود بیماری شدند، در مقایسه با ۲۳ درصد از افراد گروه کنترل. در زنان یائسه، نتایج شگفت‌انگیزتر بود. آنها نشان دهنده کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه تا ۴۷ درصد در صورت داشتن سطوح کمتر استروژن بودند. پس از انجام درمان مرسوم سرطان سینه، زنان در مقایسه با کسانی که این کار را نمی کردند و از گرگرفتگی رنج می بردند، سطوح پایین تری از استروژن داشتند.

در حالی که تحقیقات بیشتری باید انجام شود، نشان می دهد که مصرف حداقل ده قسمت میوه و سبزیجات تازه در روز می تواند به کاهش سطح استروژن در بازماندگان سرطان سینه و کاهش خطر عود بیماری کمک کند. اگر این مطالعه پزشکی درست باشد، می‌تواند ناهنجاری‌های گذشته را توضیح دهد که نشان می‌دهد برخی از زنان واقعاً از افزایش مقادیر میوه و سبزیجات سود می‌برند و زنان دیگر این کار را نمی‌کنند.

با این حال، هیچ مطالعه‌ای تاکنون خطری برای سلامتی در خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه ایجاد نکرده است و افزایش آن برای سلامت کلی شما ضرری ندارد. یک رژیم غذایی سالم را با ورزش منظم و حداقل نیم ساعت پیاده روی سه بار در هفته ترکیب کنید و نگرش مثبت به درمان شما قابل شکست نیست. استراحت همچنین بخش مهمی از هر درمانی است که به بدن اجازه می دهد تا بهبود یابد.

رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت