قهوه ، سرطان ، محافظت عصبی و مرگ و میر ناشی از همه عوامل (مطالعات 2017 ー 2021): تغذیه


بنابراین تصمیم گرفتم ادبیات تحقیقاتی اخیر در مورد قهوه را بخوانم ، و این نشان می دهد چند فنجان قهوه در روز بنوشید به شدت با کاهش واقعی ارتباط دارد مرگ های همه جانبه (مستعد خطر مرگ به هر علتی). در اینجا چند نقل قول انتخابی وجود دارد.

===

مصرف و مرگ و میر قهوه به دلایل خاص و مورد: یک متاآنالیز از خواستگاران بالقوه (کیم 2019)

ما 40 مطالعه از جمله 3،852،651 نفر و 450،256 مرگ و میر ناشی از هر علت و مورد خاصبه ارتباطات معکوس غیر خطی بین مصرف قهوه و مرگ و میر ناشی از همه ، بیماریهای قلبی عروقی (CVD) و سرطانها یافت شد. این مرگ و میر ناشی از کمترین خطر نسبی (RR) 3.5 فنجان در روز داشت (0.85 = RR ، 95٪ CI 0.82-0.89)، 2.5 فنجان در روز برای مرگهای CVD (0.83 RR = ، 95٪ CI 0.80-0.87) و 2 فنجان در روز برای مرگهای ناشی از سرطان (RR = 0.96 ، 95٪ CI 0.94-0.99) ، در حالی که مصرف اضافی بیشتر با آن ارتباطی نداشت مرگ و میر کمتر

===

دهه تحقیق در مورد قهوه به عنوان یک نوشیدنی ضد سرطان (Nigra سپتامبر 2021)

اکثر نشریات ارتباط منفی بین مصرف قهوه و خطر یا توسعه انواع مختلف سرطان نشان دادند (جدول 3 ، کج). این موارد شامل سرطان سینه ، دهان ، دهان و حلق ، ملانوم ، غیر ملانوم ، پروستات ، روده بزرگ ، آندومتر ، کبد ، سرطان خون و سلولهای کبدی ، سرطان مغز و تیروئید از جمله (18 نوع سرطان) است. در عوض ، دخالت دوگانه در سرطان مثانه ، معده ، لوزالمعده و ریه مشاهده شد ، اگرچه فقط چند نشریه این ارتباط را نشان دادند. با کمال تعجب ، ما دریافتیم که فقط 12 نشریه ارتباط مثبت بین سرطان و مصرف قهوه (ردیف های پررنگ) را نشان می دهند ، همانطور که در چند نوع سرطان ، از جمله سرطان ریه ، مثانه ، لوزالمعده ، حنجره و معده مشاهده می شود.

این به روز رسانی تعداد زیادی از شواهد آماری قابل توجه از مطالعات اپیدمیولوژیک را نشان می دهد که نشان می دهد قهوه در حال نوشیدن است. اکثر مردم (از جمله جنسیت ، قومیت و سنهای مختلف) مفید هستند و با خطر سرطان ارتباط معکوس دارند [6, 60]به

===

نوشیدن قهوه و مرگ و میر در ده کشور اروپایی – یک مطالعه EPIC (Gunter 2017)

شرکت کنندگان: مجموع 521،330 مرد و زن در تحقیقات آینده نگر اروپا در زمینه سرطان و تغذیه (EPIC) ثبت نام کرده است. در طول دنباله متوسط ​​از 16.4 سال ، 41.693 مرگ به وقوع پیوستن.

در مقایسه با غیر کاربران ، شرکت کنندگان هستند یک چهارم بالای مصرف قهوه از نظر آماری باعث مرگ و میر ریشه ای پایین تری شد (مردان: HR = 0.88 ، 95٪ CI: 0.82-0.95 ؛ P-trend <0.001 ؛ زنان: HR = 0.93 ، 95٪ CI: 0.87-0.98 ؛ P-trend = 0.009). این یافته ها به طور قابل توجهی در کشورهای مختلف متفاوت نیست.

فقط در بین زنان ، … ارتباط مثبت بین قهوه و مرگ ناشی از سرطان تخمدان (HR 1.12، 95٪ CI: 1.02-1.23 P-trend 0.001).

===

اثرات قهوه بر سلامت: رونمایی از مکانیسم؟ (Kolb 2020)

به نظر می رسد سهم مهار رادیکال اکسیژن توسط ترکیبات قهوه در اثرات سلامتی اندک است.

قهوه غذای گیاهی است و بیشتر فنول رژیمی مصرف شده در کشورهای توسعه یافته از قهوه تامین می شودبه

پیشنهاد شده است که ترکیبات فنلی قهوه اثرات مشابهی مانند سبزیجات یا میوه ها بر سلامت بدن نشان می دهد.

راه اصلی تأثیرات شیمیایی شیمیایی فنولیک بر غذای گیاهی و همچنین قهوه است سیستم Nrf2 را برای پاسخ سیتو محافظ تطبیقی ​​فعال کنیدبه کد ژن وابسته به Nrf2 برای پروتئین هایی که دارای آنتی اکسیدان ، سم زدایی ، ترمیم DNA یا عملکردهای ضد التهابی هستند.

برشته شدن قهوه سبز توانایی فعال کردن مسیر Nrf2 را افزایش می دهد. علاوه بر این ، قهوه بو داده تیره از این نظر قهوه برشته روشن قوی تر است، هنگامی که در داخل بدن تجزیه و تحلیل می شود [68,70,71]به

===

اثرات محافظ عصبی ترکیبات فعال زیستی قهوه: مروری (Socała 2021)

نکته مهم این است که به نظر می رسد مصرف قهوه نیز در ارتباط است کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماریهای عصبی مانند آلزایمر ، پارکینسون و زوال عقلبه

مطالعات گسترده in vitro و in vivo نشان داده است که قهوه و ترکیبات فعال زیستی آن دارای اثرات محافظتی عصبی هستند که پتانسیل بازدارندگی و / یا درمانی آنها را برای شرایط مختلف عصبی تخریب نشان می دهد (شکل 3). در میان آنها ، کافئین گسترده ترین تحقیق بوده است مفید [neuroprotective] اثرات مصرف قهوه را می توان تا حد زیادی (اما نه منحصرا) به کافئین نسبت دادبه با این حال ، چندین گزارش نشان می دهد که سایر ترکیبات قهوه می توانند به طور مستقل اثرات محافظتی عصبی ایجاد کنند ، نشان می دهد که قهوه بدون کافئین نیز ممکن است در شرایط عصبی بسیار م beثر باشد. به نظر می رسد اسیدهای پلی فنولیک (یعنی اسیدهای کلروژنیک و کافئیک اسید) و تریگونلین امیدوار کننده ترین هستند.، اما برخلاف کافئین ، مطالعات اپیدمیولوژیک یا گزارشات بالینی در مورد اثرات محافظتی آنها در بیماریهای عصبی تخریب کننده وجود ندارد.

=======

خلاصه: مردم ، روزانه 3.5 فنجان قهوه بنوشید. (و در مصرف چای سبز نیز کوتاهی نکنید.)

دیدگاهتان را بنویسید