عادات ناسالم روزانه بدون اینکه بدانید برای شما مضر است



تغییر عادات نه تنها ممکن است، بلکه ضروری است، حداقل این چیزی است که مطالعه می گوید، برخی از عادت ها برای مدت طولانی با ما بوده اند که آنها را بدیهی می دانیم. بسیار خطرناک است، ما به شما خواهیم گفت که اکنون کدام روش ها را باید دور بریزید و دور بریزید.

بیشتر بخوانید:

۱۱ کار خطرناکی که هر روز انجام می دهیم بدون اینکه به عواقب آن فکر کنیم

۱. خوردن بیش از حد سبزیجات:

سبزیجات برای یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم هستند، با این حال، اگر بیش از ۷ وعده سبزیجات و ۴ وعده میوه در روز برای مدت طولانی مصرف کنید، بدن خود را از مواد مغذی کافی محروم خواهید کرد. سرخ شده یا آب پز) و بیش از ۴ تا ۵ بار در روز نخورید.

۲. نخوردن چربی:

چربی بیش از حد در رژیم غذایی شما می تواند منجر به بیماری قلبی و مشکلات وزن شود، اما لازم نیست تمام چربی ها را به طور کامل حذف کنید، آنها به تجزیه ویتامین ها کمک می کنند، چربی های خوب از ۴۴ تا ۷۸ گرم در روز بسته به ترجیحات شما مناسب است. و شرایط

۳. استفاده زیاد از ضد آفتاب:

همه می‌دانند که استفاده از ضد آفتاب هنگام بیرون رفتن بسیار مهم است، این می‌تواند به جلوگیری از پیری زودرس و سرطان پوست کمک کند، اما مهم است که در مصرف آن افراط نکنید، کمبود نور خورشید و ویتامین D می‌تواند منجر به برخی از انواع سرطان مانند سرطان پانکراس شود. ، تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین D و محافظت زیاد در برابر نور خورشید ممکن است دلیل ابتلا به بیماری ام اس باشد، باید از خود در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید، اما نباید در این کار زیاده روی کنید و تصمیم گیری بر اساس خطرات سلامتی درست است.

۴. سیب پوست کنده:

تقریباً تمام مواد مغذی موجود در سبزیجات و میوه ها در آنها باقی نمی ماند. مهمترین چیز این است که آنها را قبل از غذا فراموش نکنید، در غیر این صورت خطر عفونت وجود دارد.

۵. مصرف زیاد نوشیدنی های انرژی زا:

نوشیدنی های انرژی زا می توانند به بیدار شدن و افزایش بهره وری شما کمک کنند، اما نوشیدن بیش از حد توصیه نمی شود. همانطور که در بخش زندگی مرطوب ذکر کردیم، نتایج تحقیقات نشان می دهد که برخی از نوشیدنی های الکلی می توانند خطر ضربان قلب نامنظم را افزایش دهند.

داوطلبان ۱۸ تا ۴۰ ساله در این مطالعه شرکت کردند. آنها به مدت ۳ هفته ۲ بطری نوشیدنی انرژی زا یا یک نوشیدنی دارونما مصرف کردند. نرخ. زمانی که هیچ تفاوت دیگری وجود نداشت، آنها بالاتر بودند.

۶. ایمیل و صفحات موجود را بررسی کنید:

ایمیل نه تنها یک ابزار ارتباطی مهم است، بلکه منبع استرس و سردرگمی برای بسیاری از ما است، و در نتیجه، علیرغم تلاش دانشمندان برای ایجاد قوانین واضح استفاده از ایمیل برای کاهش تأثیر منفی، بهره وری ما کاهش می یابد. واضح است که توصیه های آنها برای همه یکسان نخواهد بود، با این حال، چند نکته وجود دارد که برای همه خوب است: از قبل یا صبح آن را بررسی نکنید. ابتدا کار کنید و بعدا ایمیل خود را بررسی کنید (مگر اینکه این بخش مهمی از روال شما باشد). اعلان های ایمیل خود را خاموش کنید.

۷. یک زنگ با صدای بلند تنظیم کنید:

همیشه این احتمال وجود دارد که بتوانید زمانی که آلارم خاموش است بخوابید، به همین دلیل است که بسیاری از افراد صدا را افزایش می دهند، زیرا به دلیل حجم زیاد، خون بالا می رود و ضربان قلب افزایش می یابد. آسیب پذیر در اولین ساعاتی که بدنش ساکت است، سر و صدا و صدا می تواند بر سلامتی تاثیر بگذارد و باعث استرس و افزایش سطح کورتیزول شود، اگر برای چند روز، هفته یا ماه و غیره – پس اینطوری بیدار شوید، خطر ابتلا به آن وجود دارد. یک بیماری مزمن استرس عاطفی

۸. سوزاندن بخور دادن:

سوزاندن بخور تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی مرکزی دارد و به ما کمک می کند تا استرس را رها کنیم و آرامش داشته باشیم، با این حال، در مطالعه ای که در دانشگاه صنعتی چین جنوبی انجام شد، نشان داده شد که سوزاندن بخور در هر روز چند ساعت می تواند باعث سرطان ریه، خون شود. سرطان و تومور مغزی، عود می تواند باعث تغییر شود.

آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند ژن هایی مانند DNA را تغییر دهند.

۹. کاربری مسکونی:

مسکن‌ها در واقع به کسانی که درد مزمن دارند کمک می‌کنند، با این حال، در مطالعه‌ای که نشان داد مسکن‌ها می‌توانند وضوح احساسات مثبت را نیز کاهش دهند، در این مطالعه، گروهی از شرکت‌کنندگان از داروهای مسکن استفاده کردند و یکی از دارونماهایی استفاده کرد که ظاهر مشابهی داشت. شرکت کنندگان تماشا کردند. ۴۰ عکس – از کودکان گرسنه (کودکان گرسنه) تا بسیار زیبا (کودکانی که با گربه ها بازی می کنند) – بعد از هر عکس، شرکت کنندگان باید حدس می زدند که آیا تصاویر با این وجود مثبت هستند یا خیر، نتایج نشان داد که شرکت کنندگانی که قرص های ضد درد مصرف کردند، تصاویر را به صورت بدتر بدتر از کسانی که دارونما مصرف کردند، به عبارت دیگر، درک واقعیت تحریف شد.

۱۰-عدم تنوع غذایی:

برای تامین نیاز بدن باید از انواع ویتامین ها و مواد مغذی، سبزیجات و میوه ها استفاده کرد زیرا برخی ویتامین ها مانند ویتامین A به گلبول های سفید بدن کمک می کنند تا با عفونت ها بهتر مبارزه کنند. ویتامین E موجود در انواع آجیل برای مبارزه با بیماری های تنفسی بسیار مفید است، بنابراین در تمام فصول از انواع مواد غذایی استفاده کنید.

۱۱. پیچیدن سر با حوله:

مراقب باشید موهایتان را در حوله بپیچید، وقتی موهایتان خیس است، حوله سنگین می تواند باعث وز یا ریزش مو شود، به جای آن از حوله استفاده کنید تا آب بیشتری در خود نگه دارد و بگذارید موهایتان خشک شود، پس از دفع آب اضافی مطمئن شوید که . این کار را به آرامی انجام دهید و فقط برای مدت کوتاهی آن را تکرار کنید.

۱۲. حمام طولانی بگیرید:

دوش گرفتن طولانی احساس خوبی دارد، به شما کمک می کند بعد از دوش گرفتن آرام شوید و احساس خوبی داشته باشید، اما دوش گرفتن طولانی مدت می تواند به پوست شما آسیب برساند که می تواند منجر به خارش پوست شود.

۱۳. ماندن طولانی مدت در خانه یا محل کار:

گاهی به دلیل تنبلی از خانه بیرون نمی آییم یا برای رفتن به مطب از ماشین استفاده می کنیم و بعد از مطب بیرون نمی آییم و به این ترتیب مهم ترین منبع ویتامین D یعنی آفتاب را از دست می دهیم. .

این ویتامین توانایی بدن را برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش می دهد. مصرف روزانه ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ واحد ویتامین D به تقویت استخوان ها و بهبود سیستم ایمنی کمک می کند.

۱۴. استرس:

استرس اثرات منفی بر سیستم ایمنی بدن دارد. همانطور که نمناک سلامت نشان داده است، استرس روانی به دلایل مختلفی مانند فشار خانواده یا فشار کاری، تنهایی و حمایت ضعیف از سیستم اجتماعی ایجاد می شود. استرس مزمن نحوه عملکرد سلول های T را ضعیف می کند و باعث عفونت با ویروس ها و باکتری ها می شود.

۱۵. خوردن زیاد چیپس:

چیپس یکی از محبوب ترین میان وعده هاست، اما حاوی هیچ ماده مغذی نیست و به بدن شما کمکی نمی کند. خوردن چیپس زیاد باعث نمی شود در هنگام سرماخوردگی احساس بهتری داشته باشید.

۱۶. از همه چیز:

منزوی کردن خود برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا مفید نیست و ممکن است بارها و بارها بیمار شوید، بنابراین حتی اگر احساس خوبی ندارید از پوسته خود خارج شوید.

۱۷. خواب ناکافی:

نداشتن خواب کافی انرژی و توانایی سلول ها برای بازسازی را کاهش می دهد و شما تمایل به بیماری دارید، بنابراین زمان مناسب را برای رفتن به رختخواب و بیدار شدن و خوابیدن به مدت ۷ تا ۹ ساعت پیدا کنید تا بتوانید نهایت استفاده را ببرید. فواید خواب

۱۸. چندین دستگاه را فریب دهید:

برخی از افراد در محل کار به هر سطحی دست می زنند و تصور می کنند که این سطوح عاری از میکروب هستند، اما باید بدانید که هر سطحی که به طور مکرر توسط افراد مختلف لمس می شود، انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا را دارد.

بنابراین حداقل در محل کار و جاهایی که نمی توانید مرتب دستان خود را بشویید، با دستان خود به چشم ها، دهان و بینی خود دست نزنید زیرا باعث ورود ویروس ها و باکتری ها به سیستم بدن می شود.

۱۹. تجهیزات تیم را تمیز نکنید:

رفتن به باشگاه و ورزش کردن شما را سالم نگه می دارد، اما تمیز نکردن وسایلی که قصد استفاده از آن را دارید، شما را بیمار می کند زیرا ویروس سرماخوردگی می تواند ۲ تا ۸ ساعت روی سطح زندگی کند. بنابراین قبل از استفاده از ابزار، یک ضد عفونی کننده الکلی را روی حوله بریزید و ابزاری را که قصد استفاده از آن را دارید تمیز کنید.