طرز تهیه میان وعده های پاییزی


گروه زندگی ایرنا – تنقلات بسته به ترجیحات ما می توانند خوب یا بد باشند. می‌توانیم در طول روز گرسنه بمانیم و تا وعده غذایی بزرگ بعدی غذا نخوریم یا میان‌وعده‌های سالم و مغذی انتخاب کنیم و در عین زیبایی از خوردن این غذاها لذت ببریم. در این مطلب با ما همراه باشید تا میان وعده ها و شام های سالم و مقوی روزهای سرد سال را بشناسید.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

سیب و کره بادام زمینی

یکی از مغذی ترین میان وعده هایی که برای روزهای سرد بهار توصیه می شود سیب و کره بادام زمینی است. به خصوص اگر سر کار هستید و تا دیروقت سر کار می مانید، به راحتی می توانید با خوردن این میان وعده انرژی از دست رفته خود را جبران کنید. اگرچه سیب به تنهایی یک انتخاب سالم و سیر کننده است، اما مخلوط کردن آن با کره بادام زمینی یک گزینه عالی برای میان وعده است. تحقیقات نشان داده است که افزودن کره بادام زمینی به رژیم غذایی می تواند گرسنگی را کاهش دهد و بدن را سالم نگه دارد. برای تهیه این میان وعده سالم و مقوی باید یک سیب را خرد کرده و با دو قاشق فندق مخلوط کنید.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

چیپس سبزیجات

دومین میان وعده ای که برای خانه یا محل کار توصیه می کنیم چیپس سبزیجات پخته یا کم آب است که یک میان وعده سالم و پایدار است. تهیه چیپس سبزیجات در خانه به شما امکان کنترل بیشتری بر موادی که استفاده می کنید می دهد. سبزیجات را روی توری یا سینی در فر قرار دهید و در دمای ۲۲۵ درجه سانتیگراد (۱۱۰ درجه سانتیگراد) حدود دو ساعت بپزید.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

سالاد تخم مرغ

سالاد تخم مرغ یک پیش غذا یا شام خوشمزه و سالم است که می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. این سالاد از پنج ماده غذایی مختلف و سبزیجات معطر تهیه می شود و سس مایونز فقط به عنوان یک غذای خوش طعم استفاده می شود و غذا را سنگین نمی کند.

برای تهیه این سالاد به ۲ عدد تخم مرغ آب پز بزرگ و ناگینی خرد شده، ۲ عدد هویج پخته و ناگینی خرد شده، خیار خرد شده، یک چهارم نخود، ۲ قاشق غذاخوری جعفری و شوید، یک قاشق سس مایونز و نمک و فلفل نیاز دارید. به بودجه لازم نیاز دارید. برای تهیه این سالاد همه مواد را مخلوط کرده و در یخچال بگذارید. سالاد شما آماده خوردن است. می توانید به جای سس از ماست نیز استفاده کنید.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

طومار ترکی

بوقلمون غذای مقوی، خوشمزه و پرپروتئینی نیست که به انسان احساس سیری بدهد و به عنوان یک شام ارزان بسیار مفید باشد. برای تهیه این رول خوشمزه به ۴ برش سینه بوقلمون پخته، ۴ قاشق غذاخوری پنیر خامه ای و ۴ برش خیار یا خیار شور نیاز دارید. برای لذت بردن از این شام خوشمزه کافی است برش های بوقلمون را در یک بشقاب بزرگ بچینید. روی هر بشقاب یک قاشق چایخوری پنیر خامه ای بمالید. رولت بوقلمون را با خیارشور و خیارشور تزیین کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

میان وعده مرغ – همیشه محبوب است

اسنک یک میان وعده راحت یا یک شام سبک است که به راحتی و به سرعت تهیه می شود. همچنین می توان آن را به عنوان یک غذای خوشمزه و ساده در مجالس و مهمانی ها سرو کرد. مواد لازم برای تهیه میان وعده مرغ شامل ۳۰۰ گرم فیله مرغ، ۲۰۰ گرم قارچ، ۱ عدد پیاز، ۸ عدد نان تست، ۱ عدد فلفل، پنیر پیتزا یا گودا و در صورت نیاز روغن زیتون می باشد.

تهیه میان وعده مرغ بسیار سریع و آسان است و برای این کار کافی است سینه یا فیله مرغ را به صورت ورقه های نازک برش دهید. پیاز و فلفل دلمه ای را پوست گرفته و ریز خرد کنید. تابه را روی حرارت بگذارید و پیازهای خرد شده را در تابه قرار دهید تا خوب سرخ شوند. وقتی پیاز سبک و نرم شد، نمک، فلفل و ادویه مرغ مانند آویشن را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس مرغ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود. فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد داخل تابه اضافه کنید. قارچ ها را حلقه حلقه کنید و مواد را اضافه کنید. سرخ کنید تا آب قارچ جذب شود.

اگر از ساندویچ ساز استفاده می کنید، روی آن را کمی روغن بزنید. حالا نان تست را در ساندویچ ساز بریزید. هر تکه نان را با یک قاشق سس کچاپ مرطوب کنید. یک تکه پنیر را روی نان قرار دهید. یک تا دو قاشق غذاخوری از مخلوط مرغ آماده شده را در وسط نان بریزید و آن را به آرامی پخش کنید. حالا یک تکه دیگر نان تست را روی مخلوط مرغ قرار دهید و میان وعده را به مدت سه تا شش دقیقه در ساندویچ ساز قرار دهید.

اگر برای میان وعده مرغ ساندویچ ساز ندارید، یک تابه بزرگ را چرب کنید و روی آتش بگذارید تا داغ شود. اسنک را به آن اضافه کنید و یک قابلمه کوچک با چیزی سنگین روی میان وعده قرار دهید تا سرخ و چسبناک شود. به این ترتیب پنیر داخل ساندویچ بهتر آب می شود. حالا میان وعده را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. در صورت نیاز مجدد تابه را چرب کنید تا میان وعده خوب سرخ شود.

طرز تهیه میان وعده های پاییزی

مافین تخم مرغ

تخم مرغ ها به خصوص وقتی به کیک و کیک تبدیل می شوند بسیار خوشمزه هستند. این غذاهای سالم سرشار از پروتئین، ویتامین ها و لبنیات هستند و می توانند غذایی سالم و مغذی باشند. مواد اولیه مافین تخم مرغ شامل پنیر چدار، سوسیس، اسفناج، سفیده تخم مرغ، تخم مرغ، شیر کم چرب، نمک و فلفل است.

برای تهیه مافین ها باید به ازای هر تخم مرغ یک عدد سفیده بریزید و شیر کم چرب را به آن اضافه کنید و هم بزنید. نمک و فلفل را به مخلوط خود اضافه کنید. حالا اسفناج های خرد شده را اضافه کنید و مخلوط به دست آمده را در قالب کیک یزدی روغنی ریخته و سپس پنیر چدار و سوسیس خرد شده را به هر کدام اضافه کنید. ۲۰ دقیقه زمان کافی است تا کلوچه ها درست بپزند.