سلامت فرزندتان – آیا می توانید از سرطان در بزرگسالی او جلوگیری کنید؟

پس از بررسی شواهد علمی، یک گروه بین المللی از متخصصان سرطان پیشنهاد کردند که در بسیاری از موارد با لاغر ماندن از طریق رژیم غذایی و ورزش از سرطان پیشگیری می شود.

خلاصه این گزارش که به طور مشترک توسط صندوق تحقیقات سرطان جهانی و موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان منتشر شد، بیانیه علمی مبتنی بر شواهد را در مورد نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان بیان کرد. سندی با عنوان “غذا، تغذیه، فعالیت بدنی و پیشگیری از سرطان: یک چشم انداز جهانی” شامل اطلاعاتی در مورد چگونگی تأثیر تغذیه و فعالیت بدنی بر خطر ابتلا به سرطان است.

یکی از قوی‌ترین نتایجی که تیم سرطان در پرتو شواهد علمی به دست آورد، این بود که اضافه وزن یا چاقی در خطر ابتلا به سرطان نقش دارد. این خطر مربوط به التهاب مزمن است که در افراد دارای اضافه وزن و چاق در نتیجه افزایش سطوح پروتئین واکنش‌گر C و لپتین وجود دارد.

این پانل توصیه کرد که پیشگیری از سرطان باید از اوایل دوران کودکی شروع شود. برخی از اهداف اصلی باید پیشگیری از اضافه وزن و چاقی با ارائه وعده های غذایی مغذی و افزایش فعالیت بدنی از سنین بسیار پایین باشد.

در این گزارش شش توصیه اصلی برای پیشگیری از سرطان ارائه شده است. در زیر، لیستی از فعالیت های توصیه شده وجود دارد که در پرتو یافته های علمی ممکن است خطر سرطان ما را کاهش دهد:

۱. تا حد امکان در محدوده طبیعی وزن بدن لاغر باشید.

در حالت ایده آل، وزن بدن باید تا سن ۲۱ سالگی در انتهای پایین محدوده BMI حفظ شود و پس از آن در محدوده طبیعی باقی بماند.

۲. فعالیت بدنی روزانه داشته باشید.

روزانه به مدت یک ساعت به فعالیت بدنی متوسط ​​بپردازید. فعالیت بدنی متوسط ​​به این معنی است که شما باید سریعتر از حد معمول نفس بکشید و ممکن است عرق کنید.

۳. غذاهای پرکالری را در رژیم غذایی خود محدود کنید و از نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید.

آنها کالری بیش از حد و مواد مغذی بسیار کمی را فراهم می کنند. در صورت امکان از فست فود اجتناب کنید! قهوه استارباک را با دم کرده خانگی جایگزین کنید. به این ترتیب میزان قند وارد شده به نوشیدنی خود را کنترل خواهید کرد.

۴. بیشتر غذاهای با منشاء گیاهی بخورید.

شواهد نشان می دهد که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان از سرطان محافظت می کنند، بنابراین سبزیجات و میوه ها را پر کنید!

۵. مصرف گوشت قرمز را محدود کنید و از گوشت فرآوری شده خودداری کنید.

مصرف گوشت قرمز باید به کمتر از ۱۸ اونس یا ۵۰۰ گرم در هفته محدود شود. شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد گوشت فرآوری شده و مصرف زیاد گوشت قرمز از علل سرطان روده بزرگ است. گوشت فرآوری شده گوشتی است که با دود کردن، پختن یا نمک زدن حفظ می شود. کباب کردن و کباب کردن گوشت یا ماهی روی شعله مستقیم باعث تولید ترکیبات سرطان زا در غذا می شود، بنابراین سعی کنید گوشت را آب پز، پخته یا بخارپز کنید.

۶. مصرف نمک را محدود کنید.

غذاهای نگهداری شده با نمک و غذاهای حاوی مقدار زیادی نمک (کلرید سدیم) احتمالاً یکی از دلایل سرطان معده هستند. مصرف روزانه باید به کمتر از ۶ گرم نمک (۲.۴ گرم سدیم) محدود شود. این را می توان با کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده به دست آورد.

به طور کلی، ما به غذاهای ساده برگشتیم. خام وارد است، پردازش شده خارج است.