سبک زندگی سالم: نکاتی برای دانشجویان


سلامت تقریباً بر هر جنبه ای از زندگی ما تأثیر می گذارد، از خودآگاهی حرفه ای گرفته تا ایجاد رابطه. مهم نیست که چه سنی و شغلی دارید، حفظ سلامتی شما بسیار مهم است. اگر غذای تمیز بخورید و فعالیت بدنی منظمی داشته باشید، می توانید از مزایای متعدد این سبک زندگی بهره مند شوید. بیایید برخی از آنها را در زیر در نظر بگیریم!

فواید یک سبک زندگی سالم

اعتماد به نفس بالا

اگر تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت خود انجام می دهید، باید به خود افتخار کنید. شکی نیست که زندگی سالم باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش عزت نفس شما می شود.

خلق و خوی بهتر

تغذیه مناسب و ورزش منظم به مغز شما کمک می کند تا به اصطلاح هورمون های شادی را تولید کند. ورزش و یک رژیم غذایی خوب می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به شما احساس سرخوشی بدهد.

تاب آوری استرس

افرادی که سبک زندگی سالمی دارند معمولا در برابر عوامل استرس زا مقاوم تر هستند. آنها به احتمال زیاد احساسات خود را کنترل می کنند، بنابراین سطوح پایین تری از استرس و اضطراب دارند.

پول ذخیره شده

بدیهی است که سالم ماندن به این معنی است که نیازی به خرج کردن پول خود در قبوض پزشکی ندارید. اگر از نظر جسمی و روحی کاملاً خوب هستید، هزینه های شما فقط به معاینات منظم محدود می شود.

تکالیف خود را به متخصصان بسپارید تا بتوانید زمان بیشتری را برای سالم ماندن سپری کنید

اگر دانشجو هستید، به دلیل کمبود وقت، داشتن یک سبک زندگی سالم بسیار دشوار است. حتی تهیه وعده‌های غذایی سالم و خواب کافی در زمانی که مشق‌های زیادی در خانه دارید غیرممکن است. و همین تمرین برخی از دانش آموزان این شانس را ندارند که چند بار در هفته یک تمرین کوتاه انجام دهند، چه رسد به اینکه هر روز ورزش کنند. کلاس های کالج، امتحانات، تکالیف و فعالیت های فوق برنامه اغلب یک روال سالم را مختل می کند. اما خوشبختانه راه حل موثری برای این وضعیت وجود دارد. می توانید به یک دستیار مورد اعتماد مراجعه کنید – یک نویسنده گزارش آزمایشگاه یا یک مقاله نویس تحقیقاتی که بخشی از تکالیف شما را تکمیل می کند. امروزه تعداد زیادی از خدمات نوشتن تکلیف در وب در دسترس است، بنابراین شما به راحتی می توانید یکی از بهترین موارد را انتخاب کنید. با کمک گرفتن از نویسندگان آکادمیک حرفه ای، فرصتی دارید که زمان بیشتری را به سلامتی خود اختصاص دهید.

نکات بهداشتی برای دانش آموزان

از خستگی دوری کنید

ضرب الاجل های فشرده و ارزیابی های مهم دلیلی برای مطالعه سخت است. متأسفانه، حجم کار سنگین شما را تحت استرس قرار می دهد و باعث خستگی مزمن می شود. برای سلامتی شما بسیار مضر است زیرا شما را از نظر روحی، عاطفی و جسمی خسته می کند. سعی کنید ساعات کاری خود را محدود کنید تا از استرس و اضطرابی که سلامت شما را به خطر می اندازد دوری کنید. هر روز زمان معینی را برای یادگیری تعیین کنید و تمام تلاش خود را بکنید که زیاده روی نکنید. در غیر این صورت ممکن است در دراز مدت با مشکلات جدی سلامتی مواجه شوید.

عادت های بد را کنار بگذارید

عادات بدی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل اثرات مضری بر ذهن و بدن شما دارد. اندام های مختلف از جمله قلب، رگ های خونی و دستگاه گوارش آسیب دیده و منجر به بیماری های متعددی می شوند. اگر می خواهید سالم بمانید، باید عادت های بد را فراموش کنید. این تصمیم به نظم و انضباط زیادی نیاز دارد، اما قطعا ارزش تلاش شما را دارد.

از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که تغذیه سالم به معنای محروم کردن خود از غذای مورد علاقه است. اما در واقع دور از واقعیت است! در واقع، به محدود کردن مقدار فست فود مصرفی برمی گردد. شما فقط باید بیشتر وعده های غذایی خود را با محصولات غنی از مواد مغذی جایگزین کنید. غذاهای حاوی پروتئین بدون چربی، چربی های سالم، غلات کامل و ویتامین های مختلف را انتخاب کنید. یک رژیم غذایی متعادل با مقادیر محدودی از غذاهای ناسالم به شما کمک می کند در طول روز احساس انرژی و تمرکز بیشتری داشته باشید.

به اندازه کافی خوابیدن

یکی از مشکلات رایج در بین دانشجویان کم خوابی است. بسیاری از جوانان آن را قربانی می کنند تا روز بعد یک مقاله را کامل کنند یا یک ارائه را به پایان برسانند. اما شب بیدار ماندن واقعا ایده خوبی نیست. نداشتن خواب کافی منجر به خستگی مزمن و سطح انرژی پایین می شود. علاوه بر این، ممکن است منجر به مشکلات مختلف سلامت روان شود. بنابراین، بهتر است خواب خود را بر سایر فعالیت ها ترجیح دهید، حتی اگر بسیار مهم به نظر برسند. به یاد داشته باشید که برای بهره وری و ثبات عاطفی در طول روز، باید حدود ۷ تا ۸ ساعت در روز بخوابید.

اگر تصمیم بگیرید همه چیز را به یکباره تغییر دهید، به احتمال زیاد به زودی تسلیم خواهید شد. در عوض، تغییرات کوچک و دست یافتنی ایجاد کنید. به آرامی پیش بروید و به تدریج زندگی خود را تغییر دهید و هر بار فقط یک چیز را تغییر دهید. به این ترتیب، می توانید فوایدی را که از وعده های غذایی متعادل و فعالیت های ورزشی به دست می آید، متوجه شوید.

بیوگرافی نویسنده

براندون کریگر یک متخصص تغذیه و مربی ورزشی است. او معتقد است که زندگی سالم باید اولویت اصلی همه باشد زیرا سبک زندگی هم وضعیت روحی و هم جسمی ما را تعیین می کند. براندون تمام تلاش خود را می کند تا ایده های زندگی سالم را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی گسترش دهد تا افراد بیشتری به نسخه بهتری از خود تبدیل شوند.