رژیم مدیترانه ای – فواید این رژیم ضد پیری

رژیم غذایی مدیترانه ای از کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا سرچشمه می گیرد. مملو از غذاهایی است که دارای فواید سلامتی مانند میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، ماهی، آجیل، حبوبات و روغن زیتون هستند. همچنین شامل مقادیر کمی لبنیات، گوشت و چربی های اشباع شده و همچنین مصرف متوسط ​​الکل است. رژیم غذایی مدیترانه ای مزایای قابل توجهی برای سلامت فرد و روند پیری دارد.

تحقیقات زیادی در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای انجام شده است. نشان داده شده است که خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، تجمع چربی در شریان ها، چاقی، فشار خون بالا و عدم تحمل گلوکز را کاهش می دهد. و البته نشان داده شده است که روند پیری را به شدت کند می کند.

واقعاً جای تعجب نیست که این رژیم پیوندهای قوی با سلامتی دارد. متکی به گوشت و سایر چربی های اشباع شده مانند کره است که مسئول افزایش کلسترول خون و ایجاد برخی از انواع سرطان ها هستند.

حاوی مقادیر زیادی ماهی است که سرشار از چربی‌های امگا ۳ است که پیری، التهاب، خطر سرطان و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. مقادیر زیاد لوبیا، میوه و سبزیجات انواع فیتوکمیکال ها را برای بدن فراهم می کند که از رگ های خونی شما محافظت می کند و از سلول ها در برابر موادی که باعث سرطان می شوند محافظت می کند.

یکی دیگر از مواد بسیار مهم در رژیم غذایی مدیترانه ای روغن زیتون است. ۷۵ درصد از بلوک های سازنده اسیدهای چرب روغن زیتون از چربی تک غیراشباع و ۱۳ درصد از چربی اشباع به دست می آیند، بنابراین می توانید ببینید که چرا سطح کلسترول خون پایین می آید. همچنین احتمال تولید رادیکال های آزاد بسیار کمتر است. خواص ضد التهابی آن باعث سلامت قلب، کند کردن روند پیری و محافظت بهتر در برابر سرطان می شود.

ترکیبات موجود در روغن زیتون باعث افزایش آنزیم های لازم برای مسدود کردن مواد سرطان زا و حذف بهتر آنها از بدن می شود. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به جوانتر ماندن بدن در داخل و خارج کمک می کند و با بیماری ها مبارزه می کند زیرا قادر است رادیکال های آزاد را که در نتیجه سموم هستند از بدن خارج کند. این رادیکال های آزاد هستند که هم در روند پیری و هم در بیمار شدن نقش مهمی دارند.

مردم منطقه مدیترانه خوش شانس هستند که میوه ها و سبزیجات تازه به وفور رشد می کنند و بسیار مقرون به صرفه هستند، اما این نباید شما را از امتحان کردن این رژیم بازدارد، حتی اگر مجبور باشید کمی بیشتر بپردازید، زیرا نمی توانید رژیم غذایی خود را مصرف کنید. قیمت برای سلامتی شما نه تنها جوان تر به نظر می رسید، بلکه احساس جوانی هم خواهید کرد.

بنابراین شما بروید.

نتیجه گیری شده است که افرادی که در دریای مدیترانه زندگی می کنند کمتر دچار بیماری های دژنراتیو مانند آرتریت، سکته مغزی، بیماری قلبی و سرطان می شوند. آنها همچنین جوانی خود را برای مدت طولانی تری نسبت به سایر نقاط جهان حفظ می کنند. در واقع رژیم مدیترانه ای در حال حاضر به عنوان سالم ترین رژیم غذایی در جهان شناخته می شود. پس چرا آن را امتحان نکنیم؟

رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت