راه هایی برای داشتن شکمی صاف و خوش فرم



به گزارش جامعه ایسکانیوز، برای داشتن شکمی صاف نیازی به ورزش ندارید. وقتی صحبت از کاهش وزن سریع به میان می آید، همه می خواهند سریع وزن کم کنند. هدف شما کاهش وزن در شکم، پاها یا بازوها نیست. اگر می خواهید وزن کم کنید و چربی کم کنید، تنها راه حل این است که یک رژیم غذایی با کالری کمتر از آنچه در گذشته می خوردید داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

کاهش معده در شب با طب سنتی

برای داشتن شکم صاف در طب سنتی راه حل هایی وجود دارد که عبارتند از:

گیاهان دارویی
برای درمان چاقی شکمی با طب سنتی استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی برای ترکیب آنها با رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی شامل تمرینات هوازی و قدرتی توصیه می شود.

سویا
مصرف عصاره سویا می تواند چربی شکم را در زنان چاق یائسه کاهش دهد، نتایج نشان داد که سویا به کاهش چربی شکم و اینترلوکین ۶ (یک نشانگر التهاب) کمک می کند.

چای سبز
چای سبز متابولیسم را تسریع می کند و گاهی اوقات به عنوان یک درمان طبیعی برای چربی شکم در نظر گرفته می شود.

فن درمانی
یکی دیگر از روش های توصیه شده برای درمان چاقی شکمی با طب سنتی فن تراپی است. فنکش با از بین بردن لخته شدن خون باعث بهبود متابولیسم می شود.

طب سوزنی
یکی دیگر از روش های توصیه شده برای درمان چاقی شکم با طب سنتی طب سوزنی است. طرفداران طب سوزنی برای کاهش وزن معتقدند که سوزن زدن می تواند جریان انرژی بدن (چی) را تحریک کند تا بر عواملی که می توانند چاقی را تغییر دهند، تأثیر بگذارد. همچنین متابولیسم را افزایش می دهد، اشتها را کاهش می دهد، استرس را کاهش می دهد و بر بخشی از مغز که احساس گرسنگی می کند، تأثیر می گذارد.

ماساژ درمانی
ماساژ درمانی یکی دیگر از روش های درمان چاقی شکمی در طب سنتی است. ماساژ می تواند برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند معجزه کند، اما ماساژ به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود. اما ماساژ می تواند پیروی از یک برنامه کاهش وزن و ورزش را برای شما آسان تر کند.
نمک را بردارید
نمک کافی برای سلامت قلب و مغز ضروری است، اما خوردن بیش از حد نمک می تواند باعث حفظ آب در بدن و ایجاد نفخ و نفخ شود.

آدامس نجوید
بسیاری از مردم جویدن آدامس را راهی برای رهایی از گرسنگی و بوی بد دهان می دانند. اما شایع ترین عارضه جویدن آدامس التهاب است.

مصرف شیرینی جات را محدود کنید
آب نبات یکی از خطرناک ترین چیزهایی است که می توانید با مصرف آن به خودتان آسیب برسانید.

آزمایش هورمونی
کاهش یا افزایش هورمون ها یکی از عوارض ناخوشایندی است که باعث نفخ می شود.

درمان یبوست
یبوست می تواند کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث نفخ و گاز شود.

مصرف کلم بروکلی را محدود کنید
برخی سبزیجات از جمله بروکلی می توانند باعث نفخ و نفخ شوند زیرا حاوی ترکیباتی هستند که پس از هضم گاز تولید می کنند.

نوشیدن مقدار زیادی آب
آب نوشیدنی ای است که به طور تضمینی شکم شما را کوچک می کند با نوشیدن آب هوس شیرینی خود را کاهش دهید و اشتهای خود را کاهش دهید.

مصرف میوه ها
میوه هایی مانند گیلاس، سیب و پرتقال حاوی مقدار زیادی مواد طبیعی برای کاهش التهاب، تورم و التهاب معده هستند.

استرس را کاهش دهید
استرس باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن می شود، این هورمون به هورمون چربی شکم معروف است و به بدن پیام می دهد که چربی دور کمر ذخیره کند.

پوشیدن لباس فرم
شاید استفاده از جین ایده خوب و راحتی نباشد، اما گاهی اوقات به شما کمک زیادی می کند تا شکمتان را صاف نشان دهید و لباس مهمانی بپوشید.

تولید فیبر را افزایش دهید
میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر نقش عمده ای در کاهش چربی در قسمت میانی بدن دارند.

سیگار کشیدن را ترک کن
درمان سندرم روده تحریک پذیر
سندرم روده تحریک پذیر یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است که علائم آن یبوست، درد شکم و نفخ است.

ورزش هایی برای داشتن شکمی صاف

تمرینات زیادی برای از بین بردن چربی شکم وجود دارد که می تواند به حفظ سلامت و تناسب اندام کمک کند. اگرچه حرکات خاصی برای بدن خاصی وجود ندارد، اما برخی از این حرکات بیشتر از بقیه برای شکم صاف استفاده می شود.

دویدن یا راه رفتن:
تنها وسیله ای که نیاز دارید یک جفت کفش خوب است. بین این دو، دویدن بیشترین کالری را می سوزاند، اما پیاده روی نیز بسیار مفید است.

اسکی فضایی:
اسکی فضایی یک تمرین قلبی شدید را فراهم می کند. یک فرد می تواند در ۳۰ دقیقه اسکیت درون خطی تا ۳۰۰ کالری بسوزاند.

دوچرخه سواری:
دوچرخه سواری شکل دیگری از تمرینات قلبی است. بسته به سرعت و شدت، فرد می تواند در طول ۳۰ دقیقه پیاده روی بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری بسوزاند.

آموزش دوچرخه سواری:
سوزاندن چربی های شکم با کاردیو نیمی از کار است. تمرینات دوچرخه سواری باعث تقویت عضلات شکم می شود تا زمانی که چربی ها آب شوند و ماهیچه ها نمایان شوند.

برای بالا بردن پای صندلی کاپیتان:
برای این تمرین به یک صندلی نیاز دارید که در اکثر باشگاه ها می توانید پیدا کنید. صندلی را به عقب ببرید و با دست تکیه گاه را بگیرید. پاهای شما آزاد است. روی صندلی بایستید و دسته را بگیرید. پشت خود را صاف نگه دارید و زانوها را به سمت قفسه سینه بلند کنید. سپس پاهایش را پایین می آورد.

با یک توپ پاک کنید
روی توپ دراز بکشید و کمرتان روی زمین باشد. دست ها را روی سینه یا پشت سر قرار دهید. شکم را درگیر کرده و تنه را بالا و جلو بیاورید. از ناحیه کمر خم شوید. در طول هر ضربه توپ را محکم نگه دارید. همانطور که کرانچ را انجام می دهید بازدم کنید.

گرفتگی عضلات پا:
دراز بکشید و دستان خود را پشت سر خود قرار دهید. پاهای خود را دراز کنید. سر و شانه های خود را از زمین دور نگه دارید. دوباره بخواب. پاهای خود را همیشه در هوا نگه دارید. هنگام خم شدن نفس خود را بیرون دهید.

کرانچ معکوس:
روی زمین دراز بکشید و بازوهایتان را در کنار هم قرار دهید. پاهای خود را بالا بیاورید و آنها را از زمین جدا کنید تا زمانی که زانوهای شما زاویه ۹۰ درجه ایجاد کنند. عضلات شکم خود را سفت کنید و سر و شانه های خود را از روی زمین بلند کنید. همانطور که بدن شما به هم متصل می شود، بازدم کنید.

پنج حرکت برای صاف کردن شکم
اگر می خواهید شکمی صاف داشته باشید، خوب، با کمی تلاش می توانید با انجام این تمرینات شکمی به شکم رویاهای خود برسید.

تخته
برای تکمیل این تمرین روی شکم دراز بکشید و پیشانی خود را روی زمین قرار دهید. اکنون با ساعد خود به سمت بالا فشار دهید و خود را با انگشتان پا به عنوان تکیه گاه به سمت بالا فشار دهید تا سر، گردن، پشت و پاها صاف شوند.

این یک تمرین عالی برای شکم صاف است زیرا عضلات مرکزی، عضلات فوقانی و تحتانی شکم شما را تقویت می کند و کالری بیشتری را نسبت به سایرین مانند دراز و نشست می سوزاند. این به این دلیل است که برای انجام پلانک باید عضلات پاها، بازوها و پشت خود را درگیر کنید.

وضعیت کشتی
اگر می خواهید یک ورزش سخت شکم صاف را امتحان کنید، باید قایق را معرفی کنید که ورزش شما را تولید می کند. تمرین منظم این یوگا به شما کمک می کند تا به هدف خود یعنی داشتن شکمی صاف برسید. برای شروع، روی زمین بنشینید و زانوهای خود را خم کنید. کمی به عقب متمایل شوید و پاهای خود را بلند کرده و صاف کنید تا بدن شما حالت V را در بیاورد.بازوهایتان باید بلند و موازی باشند. کف دست خود را به سمت داخل نگه دارید. به یاد داشته باشید که در حین انجام این تمرین عضلات شکم خود را درگیر کنید و شکم خود را آرام و صاف نگه دارید.

این یک تمرین عالی برای شکم است زیرا عضلات مرکزی بدن شما را هدف قرار داده و تقویت می کند و تعادل را بهبود می بخشد.

خوشحال باش
برای انجام این تمرین، هر دو دست خود را به اندازه عرض شانه روی زمین در مقابل خود قرار دهید (انگار می خواهید فشاری را انجام دهید.) سپس از انگشتان پا برای فشار دادن پای راست خود استفاده کنید. به جلو خم شوید و پای چپ خود را دراز کنید. بازگشت در طول تمرین روی انگشتان پا بمانید و هر پا را هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید. بالاتنه شما نباید در طول تمرین حرکت کند.

برای افزایش سختی، زمانی که با این ژست راحت شدید، گام‌های خود را تسریع کنید، یا می‌توانید با استفاده از توپ طبی برای تمرین بازوها و حفظ تعادل، ارتفاع بیشتری اضافه کنید. علاوه بر انجام یک تمرین هوازی خوب در هنگام کوهنوردی، عضلات شکم خود را نیز تمرین می دهید زیرا این تمرین به شما نیاز دارد که قلب خود را درگیر کنید.

پزشکی اسلم بال
برای این تمرین به یک توپ طبی نرم نیاز دارید. با استفاده از هر دو دست، توپ طبی را بالای سر خود بلند کرده و پاهای خود را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید. زانوهای شما باید کمی خم شوند. حالا توپ را با ترکیدن رها کنید، از ناحیه کمر خم شوید و آن را پایین بیاندازید. سعی کنید به یک ریتم وارد شوید تا بتوانید پس از برخورد توپ به زمین، توپ را بگیرید. در طول این تمرین نباید تعادل یا وضعیت بدن خود را از دست بدهید. اگر این کار را می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که توپ دارویی که استفاده می کنید بسیار سنگین است.

مدیسین بال اسلم یک ورزش تمام بدن است که ثبات مرکزی بدن شما را تقویت می کند و به شما کمک می کند شکم خود را تقویت کنید.

پریدن روی دوچرخه
اگر می خواهید شکمی صاف داشته باشید، این تمرین مهم است. برای شروع کرانچ دوچرخه، به پشت دراز بکشید. دستان خود را زیر سر خود قرار دهید و پاهای خود را بالا بیاورید تا در زاویه ۹۰ درجه قرار گیرند. دست راست خود را روی سر خود قرار دهید، بدن خود را بچرخانید، آرنج راست خود را به سمت زانوی چپ خود بیاورید. پاها و دست ها را عوض کنید، آرنج چپ خود را به سمت زانوی راست ببرید. برای بهترین نتیجه، این تمرین باید به تدریج انجام شود.

کرانچ دوچرخه یک تمرین عالی برای اضافه کردن به تمرین شکم صاف شماست زیرا تحقیقات نشان داده است که این تمرینات روی تمام عضلات اصلی شکم کار می کنند.

برای کاهش وزن چه بخوریم
خوردن غذاهای دیگر می تواند به صاف شدن معده کمک کند، از جمله:

فلفل دلمه ای قرمز
سوسن انبار (نانا آوازی)
سبزیجات
ماست
غلات کامل
با سبزیجات از گروه کلم
روغن زیتون
سرکه سیب
چای سبز
سیب
یک تخم مرغ
بادام ها
ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی
برای داشتن شکمی صاف و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش های خاص باید از رژیم غذایی مناسب نیز مراقبت کرد و هر دوی این روش ها اصولی و خاص باشد تا سریع به نتیجه برسد.

منبع: پایگاه خبری سلامت

انتهای پیام/