درمان التهاب مغز چیست؟



به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، همه افراد در مقاطع مختلف زندگی خود با زوال روحی مواجه می شوند، اما اگر این اتفاق هر روز و به مدت طولانی بیفتد، مشکلات روحی و روانی زیادی را به همراه دارد.

ادامه مطلب

خنده ذهنی چیست؟

سرگردانی ذهن فرآیندی است که در آن افکار آشفته و اغلب منفی به ذهن فرد هجوم می آورند. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، اما بیشتر اوقات به عنوان پاسخی برای کاهش اضطراب و استرس استفاده می شود، اما تأثیر آن متفاوت است. زیرا فروپاشی ذهنی با تفکر منطقی و هدفمند متفاوت است و در آن فرد با پرسیدن چرایی این سوالات مانند “چرا این بلا سرم آمد”، به قضاوت خود یا قضاوت دیگران و گفتگوی درونی می پردازد. من درست رفتار می کنم؟ در آن زمان؟” ، «چرا چنین کرد» و … شامل.

پرسیدن چنین سوالاتی نه تنها شما را به راه حل نزدیک می کند، بلکه زمانی که سعی می کنید به پاسخی برسید، پاسخ قانع کننده ای دریافت نمی کنید که باعث درماندگی، سردرگمی یا اضطراب می شود و یا به این نتیجه می رسید که مال شماست. اشتباه او. همچنین باعث می شود ذهن بر روی رویدادهای منفی تمرکز کند و گذشته را دردناک تر، حال را تاریک و آینده را تاریک ببیند.

روابط شخصی بستر ایده آلی برای ایجاد التهاب روانی است و به همین دلیل زنان (که بیشتر به روابط خود اهمیت می دهند) آسیب روحی بیشتری می بینند. روابط اغلب ساکت هستند و شما هرگز نمی توانید از احساسات و عواطف دیگران مطمئن باشید.

در فرآیند ذهن آگاهی، افکار منفی در ضمیر ناخودآگاه، مانند تجربیات دردناک گذشته یا شکست ها و مشاجرات و غیره، افکار منفی ایجاد می کنند و سوالاتی را مطرح می کنند، قضاوت می کنند یا چیزهای دیگری که برای حل مشکل کار نمی کنند، بلکه افراد هستند. ناموفق آنها سعی می کنند دوباره مشکل را روشن کنند. به این ترتیب افکار به قسمت ناخودآگاه ذهن فرستاده می شود و این چرخه تکرار می شود. با ما همراه باشید تا با اثرات، علل و درمان التهاب در ذهن آشنا شوید.
تاثیرات پیری بر ذهن

افسردگی یک اختلال روانی محسوب نمی شود، اما در صورت عدم کنترل می تواند اثرات منفی بسیاری بر زندگی افراد بگذارد. سایر مشکلاتی که ممکن است به دلیل التهاب رخ دهد عبارتند از:

• اضطراب

نگرانی پاسخی است به مشکلات و نگرانی ها، اما از آنجایی که این افکار بی اثر هستند و منجر به حل مشکل نمی شوند، اغلب منجر به مشکلاتی مانند اضطراب می شوند. وسواس می تواند مشغولیت با تجربیات ناراحت کننده گذشته، امور جاری یا استرس و اضطراب آینده باشد. به همین دلیل مشکلات زیادی از جمله اضطراب ایجاد می شود. توجه داشته باشید که اضطراب باعث بیماری های دیگری نیز می شود.

ذهن آگاهی به منظور کاهش اضطراب است، اما برعکس عمل می کند!

• مسافت و حل مسئله

وقتی بیش از حد روی قضاوت و افکارمان تمرکز می کنیم یا همیشه به دنبال دلیل اتفاقات هستیم، دیگر زمانی برای برنامه ریزی برای حل مشکلات باقی نمی ماند. البته ما نمی گوییم که علل رویدادها اصلاً مهم نیست، اما وقتی صحبت از روانشناسی می شود، افراد تمایل دارند بیش از حد روی جنبه های منفی رویدادها و علل آنها تمرکز کنند که باعث می شود آنها را از دست بدهند. حل مشکلات.

• افسردگی

همانطور که گفته شد، اگرچه التهاب در ذهن یک مشکل روانی محسوب نمی شود، اما می تواند مشکلات روحی و روانی ایجاد کند. از جمله این مشکلات افسردگی است که به دلیل درماندگی ناشی از جواب ندادن، تمرکز بر رویدادهای منفی گذشته، افکار منفی در مورد زمان حال و … بروز می کند.

التهاب روانی احتمال افسردگی را افزایش می دهد

• سردرگمی ذهنی

این بیماری که شباهت های زیادی با عقب ماندگی ذهنی دارد، زمانی رخ می دهد که مغز به درستی کار نمی کند. در اختلال وسواس فکری، افراد افکار خاصی دارند و عمق استرس آنها بیشتر از افسردگی است. اگر روند ذهنی متوقف نشود، می تواند با تقویت و تغییر شکل آن به یک مشکل اجباری شدید تبدیل شود.

• اختلال شخصیت

سایر اختلالات شخصیتی مانند: اختلال شخصیت خودشیفته، اختلال شخصیت نمایشی و… در صورت التهاب روانی شدیدتر هستند.

• اختلال خوردن

اختلالات خوردن به دو دلیل ممکن است رخ دهد. برخی از افراد متعصب آنقدر نگران وزن و ظاهر خود هستند که رژیم های سخت و غیر منطقی می خورند. همچنین بیماری های روان تنی مانند سوء هاضمه، مشکلات معده و … در این افراد بروز می کند.

اختلالات تغذیه ای و اختلالات خوردن از اختلالات روانی هستند

• مشکل خواب

بسیاری از افرادی که مشکل خواب دارند می گویند که قبل از به خواب رفتن با افکار مزاحم دست و پنجه نرم می کنند و حواس پرتی آنها را بیدار نگه می دارد.

اضطراب قبل از خواب باعث بی خوابی و مشکلات خواب می شود

• مشکلات رابطه و زندگی و…

همیشه در طول زندگی، احساسات و افکار ما کسانی هستند که مسیر ما و فعالیت هایی را که در اطراف آنها انجام می شود کنترل می کنند. حالا وقتی ذهنمان را پر از افکار مسموم و منفی می کنیم، دیگر قادر به تصمیم گیری درست نیستیم و بارها دچار مشکل می شویم. همچنین افرادی که برای مدت طولانی می خندند با محیط اطراف خود مشکل دارند و حجم خود را از دست می دهند. ابتلا به بیماری های روان تنی یکی دیگر از اثرات مخرب التهاب در ذهن است.

روش های درمان التهاب روانی

راه های مختلفی برای رهایی از افکار مزاحم و درمان نشخوار فکری وجود دارد. بهتر است از این روش ها با هم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در واقع استفاده از تنها یک روش ذهن را خسته و افکار مزاحم را شدیدتر می کند. بهترین راه های مقابله با التهاب عبارتند از:

• نحوه توجه

برای کند کردن جریان ذهن، می توانید تماشا کنید که افکارتان از فضای ذهنتان عبور می کنند. در این روش شما از افکاری که در ذهن دارید آگاه هستید اما بدون قضاوت آنها را مشاهده می کنید. زیاد به افکار منفی توجه نکنید و سعی کنید افکار مثبت خود را افزایش دهید. برای این منظور از روش دوم استفاده کنید.

• حواس پرتی ذهنی و افزایش افکار مثبت

وقتی متوجه شدید که منطقی هستید یا از منظر منفی به رویدادها نگاه می کنید، مسیر خود را به مسیر تفکر روشن و مثبت منحرف کنید. به عنوان مثال، می توانید به جنبه های مثبت و جنبه های مثبت رویداد فکر کنید و با جایگزینی جنبه های روشن به جای افکار تاریک، ذهن خود را کنترل کنید.

• برای افزایش مهارت های حل مسئله

نادیده گرفتن رویدادها و نگرش های بیش از حد مثبت نیز بدون مهارت حل مسئله بی فایده است. شما باید بتوانید با مشکلات خود روبرو شوید و برای آنها راه حل پیدا کنید. در این مدت زمانی که به مشکلات فکر می کنید سعی کنید حداقل یک راه حل موثر برای آن پیدا کنید تا این دانش در شما افزایش یابد.

• نحوه ثبت ایده ها

ثبت افکار به صورت نوشتن یا طراحی و کاریکاتور و … باعث می شود روی موضوعات کمتری تمرکز کنید و به اتفاقات کمتری فکر کنید. باز هم با این کار، امر ذهنی را به هدف تبدیل می کنید. همانطور که آنها تغییر می کنند، ممکن است تصمیم بگیرید که آنها مشکلات بزرگی نیستند و ممکن است به دنبال راه حل باشید.

• یک ماموریت جدید ایجاد کنید

وقتی تفریح ​​می کنید، ذهنتان هم مشغول می شود و دیگر به اتفاقات منفی فکر نمی کنید. جدی گرفتن در مورد یادگیری یک مهارت جدید، ملاقات با یک دوست یا حتی تماشای یک فیلم جالب می تواند پروژه جدید شما باشد.

• به روانشناس بگویید

اگر متوجه شدید که برای مدت طولانی نشخوار فکری کرده اید یا قادر به مقابله با انزوا از طریق خوددرمانی نیستید، یک روانشناس خوب پیدا کنید و با کمک او از شر افکار مزاحم خود خلاص شوید.