جایگزین های شکر ساده


مدیر توسعه تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص میانگین مصرف روزانه شکر اظهار داشت: میانگین مصرف قند برای هر فرد ۶۶ گرم در روز است، در حالی که یک مکمل غذایی مناسب باعث ارتقای مصرف شکر در هر روز می شود. شخص حداکثر میزان قند باید ۴۰ گرم باشد.

به گزارش ایلنا، دکتر زهرا عبداللهی درباره تعریف سبد غذایی مطلوب گفت: بسته به نحوه مصرف مواد غذایی، سبد غذایی مطلوبی داریم که ضمن تامین تمام نیازهای تغذیه ای فرد سالم، مشخص می کند که به چه میزان مواد غذایی نیاز داریم. بخور تا مشکلی برای سلامتی ایجاد نکند.

میانگین مصرف فردی شکر و شکر ایرانی در روز

وی افزود: سه عامل خطر بیماری های غیرواگیر دیابت، نمک و چربی وجود دارد که مصرف زیاد آنها منجر به بیماری های قلبی، دیابت، چاقی، انواع دیگر سرطان ها و فشار خون بالا می شود.

مدیر کل کشور گفت: بر اساس نتایج بررسی اخیر مصرف مواد غذایی داخلی در کشور، میانگین مصرف شکر برای هر نفر ۶۶ گرم در روز است، در حالی که سبد غذایی مناسب باعث ارتقای مصرف قند و شکر برای هر نفر می شود. دفتر توسعه تغذیه سایز ۴۰ گرم باشد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر فردی در روز به ۲۰۰۰ کالری انرژی نیاز دارد، این فرد باید حداکثر ۴۰ تا ۵۰ گرم در روز قند دریافت کند که در بیشتر غذاها وجود دارد و بیشتر بخورد. بسیاری از مشکلات.

۱۰ درصد انرژی مورد نیاز روزانه باید از طریق شکر تامین شود

وی خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد شکر می تواند منجر به دیابت، چاقی و اضافه وزن شود. در آن باید ۱۰ درصد از انرژی روزانه داده شود.

این متخصص تغذیه افزود: سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام می کند که درست است که طبق توصیه های تغذیه ای باید یک دهم انرژی روزانه تامین شود شکر، اما اگر این ۱۰ درصد به ۵ درصد تبدیل شود، خوب است. سلامت افراد سالم جهان. “

عبداللهی تاکید کرد: از سوی دیگر مصرف فرآورده های شیرین و شور تنها طعم شکر و شکری که در چای می خوریم نیست، بلکه نوشیدنی ها، آب میوه های صنعتی، انواع بیسکویت، انواع دسرها، مربا نیز می باشد. و شیرینی و شکلات، کیک، شله زرد، “این قند ساده وجود دارد.

دیابت و چاقی در ایران و جهان رو به افزایش است

وی گفت: دو مطالعه ملی برای بررسی الگوی بیماری‌های غیرواگیر در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۰ انجام شده و نشان می‌دهد که چاقی و دیابت در کشور افزایش یافته و دلیل اصلی آن مصرف بالای شکر است و باید متعادل شود. “

مدیر دفتر توسعه تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: سمنان، گیلان، مازندران، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و لرستان به ترتیب بیشترین مصرف شکر و شیرینی را نسبت به میانگین کشوری دارند.

مصرف شکر ساده را کاهش دهید و از شکر پیچیده بیشتر کنید

عبداللهی گفت: چاقی و دیابت در بسیاری از کشورهای دنیا رو به افزایش است، قند ساده سالم است.

وی یادآور شد: البته مردم نیز باید توجه داشته باشند که منظور ما از مصرف قندهای پیچیده مانند خرما، توت، کشمش و … برای خوردن چند مورد از این غذاها نیست، بلکه به تعداد محدود توصیه می شود. روز

زهرا عبداللهی توصیه کرد: افراد برای پیشگیری از چاقی و دیابت روزانه ۴۰۰ گرم سبزی و میوه مصرف کنند. مصرف نان ها و غلات کامل، شکر قهوه ای و مغزها مانند خرما و انگور خشک نیز بسیار موثر است.

مراقب قند پنهان در غذا باشید!

وی بیان کرد: توصیه می کنیم افراد بدون تغییر در میزان قند خود به قندهای پنهان و افزوده در همه غذاهای خوشمزه توجه کنند و وقتی مصرف قندهای ساده را کاهش می دهیم به این معناست که تمام قندها را متعادل نگه دارند و چه خوب است که شکر و شکر به آن اضافه می شود.

مدیر دفتر توسعه تغذیه وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه بر اساس اولین مطالعه سال ۹۸، مصرف سرانه شکر در نتیجه برنامه های آموزشی کاهش یافته است و در صورت ادامه روند ممکن است پیش از این در سال ۹۸ باشیم. به نوعی دیابتی است.» و دیابت و چاقی را می توان کنترل کرد.