تغذیه و سرطان: ارتباط چیست؟

موسسه ملی سرطان تخمین می زند که تقریباً ۳۵ درصد از همه سرطان ها با تغذیه نامناسب ارتباط دارند. علاوه بر این، زمانی که افراد سبک زندگی خود را انتخاب نمی کنند، مانند سیگار کشیدن یا ورزش نکردن، این میزان به ۸۵ درصد می رسد. دانستن این موضوع باید برای مردم بسیار توانمند باشد. ما توانایی انتخاب هوشمندانه در مورد اینکه چه چیزی بخوریم و چه تأثیرات بالقوه ای ممکن است بر سلامت کلی ما داشته باشد، داریم. غذاهای گیاهی برای سلامتی بسیار مهم هستند. این غذاها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها، ضد سرطان ها و بیوفلاونوئیدها هستند. چند نمونه از این غذاها عبارتند از: انواع توت ها، حبوبات، غلات کامل و سبزیجات با برگ تیره. بهتر است از غذاهایی که حاوی مقدار زیادی «کالری خالی» هستند خودداری کنید. ارزش مغذی این غذاها بسیار پایین است و شامل مواردی مانند کیک، آب نبات و غذاهای مبتنی بر شکر می شود.

خوردن انواع میوه ها، سبزیجات و غلات کامل نقطه شروع خوبی است. بعلاوه سعی کنید این غذاها را تا حد امکان «فرآوری نشده» مصرف کنید، یعنی تازه و بدون تقلب. هنگام خوردن یک وعده غذایی، یک قانون کلی که باید رعایت کنید این است که بشقاب خود را در سه بخش تجسم کنید. دو قسمت را با غذاهای گیاهی و قسمت سوم را با پروتئین های سالم مانند ماهی، مرغ یا بوقلمون پر کنید. یک قسمت گوشتی که سالم در نظر گرفته می شود به اندازه یک کارت بازی است. یک وعده ناهار یا شام عالی، یک مخلوط سالاد سالم است که پروتئین تازه آماده شده مانند مرغ کبابی به آن اضافه کرده است. فراموش نکنید که چربی های سالم خود را نیز با کمک سخاوتمندانه روغن زیتون اضافه کنید. اگر یک غذای ماکارونی با گوشت اضافه می کنید، حتماً چند فنجان سبزیجات تازه آماده مانند بروکلی یا گل کلم به آن اضافه کنید.

چربی های سالم برای سلامتی شما شفابخش هستند

هنگامی که میزان پروتئین گوشتی مصرفی خود را کاهش می دهید، به طور خودکار چربی های ناسالم همراه با آنها را نیز کاهش می دهید. مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. چربی‌های ناسالم شامل چربی‌هایی است که عمدتاً در محصولات حیوانی یافت می‌شوند. همچنین مواردی که به عنوان «چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع‌شده» شناخته می‌شوند، ناسالم‌تر هستند. چربی ها شامل روغن های هیدروژنه می شوند. انواع آجیل

علاوه بر این، چربی های اسیدهای چرب امگا ۳ برای شما بسیار سالم هستند. ثابت شده است که این چربی ها با التهاب مبارزه می کنند که به عنوان یک جزء اصلی در ایجاد بیماری در بدن مرتبط است. برخی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ عبارتند از: ماهی سالمون، ماهی تن و بذر کتان. گزینه های تغذیه ای بسیار خوبی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام دهید. این فقط یک دستورالعمل مختصر است که می توانید آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید. به خاطر داشته باشید که شما قدرت چیزی را که برای خوردن انتخاب می کنید دارید باید در سفر به سمت سلامتی به شما کمک کند.

رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت