بهترین رژیم های غذایی (رتبه بندی شده)

بهترین رژیم‌های غذایی توسط پزشکان، متخصصان تغذیه و رژیم‌شناسان برای US News and World Report (1) سالانه رتبه‌بندی می‌شوند. عوامل زیادی مانند رتبه بندی قلب و دیابت، پتانسیل کاهش وزن، سهولت پیروی و بهترین رژیم های غذایی گیاهی در رتبه بندی وجود دارد. این رتبه‌بندی‌های مختلف با هم ترکیب می‌شوند تا امتیاز کلی آن را به دست آورند.

یکی از اولین چیزهایی که در بررسی لیست متوجه می شوید این است که چگونه رژیم های غذایی مد روز در انتهای جدول قرار دارند. در اینجا لیستی از پنج رژیم غذایی برتر و پایین آمده است:

بدترین:

رژیم سریع– در هنگام ناشتا نبودن، راهنمایی های غذایی ضعیف است

اتکینز– برای کاهش وزن خوب است، نه برای تغذیه یا سلامت قلب

غذای خام— سوم برای کاهش وزن، اما بسیار سخت است

دوکان– با قوانین زیادی ثابت نشده است

سرخپوشان– ثابت نشده است و گروه های غذایی خاصی را نادیده می گیرد، پیروی از آن سخت است

بهترین:

رژیم غذایی DASH – (رویکردهای غذایی برای متوقف کردن فشار خون بالا) این برای کاهش فشار خون شروع شد، اما به دلیل ایمنی، کامل بودن تغذیه و پیشگیری از دیابت و فشار خون در رتبه بالایی قرار گرفت.

رژیم TLC – (تغییر شیوه زندگی درمانی) توسط مؤسسه ملی بهداشت ایجاد شد. آن را به عنوان یک رژیم غذایی کامل توصیف می کنند و به خصوص برای قلب سالم است. این یک رژیم غذایی است که خودتان انجام دهید، بنابراین فقط با برنامه ریزی وعده های غذایی سازماندهی کنید.

کلینیک مایو – در این کلینیک برای تبدیل تغذیه سالم به یک سبک زندگی توسعه یافته است. این تعادل غذایی و ایمنی بالایی دارد، اما نه لزوما به عنوان یک رژیم کاهش وزن.

رژیم غذایی مدیترانه ای – این رژیم غذایی شامل سبزیجات و میوه ها، روغن زیتون، ماهی، آجیل و غلات است. این یک رژیم غذایی طولانی مدت است، اما نه لزوما برای کاهش وزن.

مراقبان وزن – تنها رژیم غذایی تجاری در ۵ مورد برتر. این یک رژیم غذایی سالم است که پیروی از آن آسان است و برای تشویق کاهش وزن از حمایت گروهی برخوردار است.

برای من جالب بود که پیشگیری از سرطان به عنوان بخشی از معیارهای رتبه بندی گنجانده نشده است، زیرا این دومین علت مرگ در ایالات متحده است (بیماری قلبی در درجه اول). رژیم غذایی گیاهی برای پیشگیری از سرطان مفید است، اما ممکن است رژیم غذایی خاصی بخواهید. به عنوان مثال، ما می دانیم که پیاز، قارچ و سبزیجات چلیپایی بیشتر از سایر سبزیجات از سرطان محافظت می کنند. بنابراین، تطبیق یک رژیم غذایی خاص برای سرطان بهتر از یک رژیم غذایی خوب عمومی است.

پس از بررسی جزئیات این رژیم‌ها، رژیم‌های DASH و مدیترانه‌ای را با تأکید فراوان بر غلات کامل و سبزیجات مشابه می‌دانم. من شخصاً رژیم مدیترانه ای را دنبال می کنم زیرا در اصل و نسب خود سابقه عروق مغزی (سکته مغزی) دارم و آزادی آن را دوست دارم. من شما را تشویق می کنم که بر اساس استعداد ژنتیکی خود نیز یک رژیم غذایی انتخاب کنید. بنابراین، کمی وقت بگذارید تا سابقه پزشکی خانوادگی خود را بیابید تا به تعیین جهت کمک کنید. رژیم غذایی خود را مختص به ژن های خود قرار دهید. ال. جانسون

(۱) کارکنان اخبار ایالات متحده. ژانویه ۲۰۱۵. “بهترین رژیم های غذایی به طور کلی” بازیابی شده در ۹-۱۴-۱۵ از وب سایت: health.usnews.com/best-diet/best-overall-diets

رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت