این غذاها باعث کاهش یادگیری دانش آموزان می شود


گروه زندگی ایرنا – مدرسه خانه دوم دانش آموزان است. کودکان و نوجوانان ساعات زیادی را در این محیط های آموزشی می گذرانند و نوع تغذیه و انتخاب گروه های غذایی برایشان اهمیت زیادی دارد. طبق آمار، در طول آموزش آنلاین و اپیدمی ویروس کرونا، بسیاری از دانش آموزان به دلیل عدم تحرک چاق و اضافه وزن پیدا کرده اند. و می تواند زمینه ساز آموزش عالی یا برعکس تنبلی و بیماری و افزایش آنها باشد. خبرنگار ایرنا زهدیگ درباره بهترین دسته های غذایی برای دانش آموزان با دکتر. احمد درشتی، کارشناس تغذیه و غذا درمانیوی مصاحبه زیر را انجام داده است که می خوانید.

این غذاها باعث کاهش یادگیری دانش آموزان می شود

تعطیلی مدارس تصمیم درستی بود

دکتر. احمدرضا درستی، کارشناس تغذیه و غذا درمانی می گوید: شرایط جسمانی دانش آموزان متفاوت است. نیازهای بدنی هر فرد متفاوت است و فکر کردن به برنامه غذایی برای همه در طول یک سال تحصیلی مناسب نیست. در سال تحصیلی جاری برخی مدارس تصمیم به جمع آوری مواد غذایی برای دانش آموزان گرفته اند، این اصلا بد نیست، بلکه برعکس، اتفاق بسیار خوبی است، زیرا افراد با توجه به شرایط جسمانی خود نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند. ، و این می تواند به استفاده از انواع مختلف غذا کمک کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه برنامه غذایی برای ایجاد زندگی سالم و بالا بردن سطح تحصیلات در دانش آموزان باید به شکل صحیح باشد، می گوید: یکی از دانش آموزان چاق و دیگری لاغر یا دانش آموز کوتاه قد است که قد شما زیاد نیست. این افراد برای رفع نیازهای بدن خود مجبور به رعایت رژیم های غذایی مختلف هستند به همین دلیل است که می گوییم به جای دادن غذا به مدارس، والدین غذای مورد نیاز فرزندان خود را تهیه کنند، این غذاها باید به گونه ای انتخاب شوند که آنها باعث افزایش یادگیری دانش آموزان می شوند.بسیاری از غذاها مانع یادگیری می شوند.حافظه را از بین می برند و باعث می شوند دانش آموزان احساس کسالت یا بی حالی کنند.پس در انتخاب نوع غذایی که در مدرسه می خورند باید عاقل باشیم.

این غذاها باعث کاهش یادگیری دانش آموزان می شود

تامین نیازهای جامعه دانشجویی باید در اولویت قرار گیرد

این متخصص تغذیه تامین نیازهای تغذیه ای دانش آموزان را مهم می داند: «اگر والدین اصول تهیه غذای سالم برای دانش آموزان را بدانند، می توانند در ساعاتی که کودک با او در مدرسه ملاقات می کند، تمام نیازهای خود را برطرف کنند. برای تامین غذای مورد نیاز دانش آموزان، ابتدا باید به ایمنی مواد غذایی توجه کرده و سپس نیازهای جسمانی خود را تامین کنند. واقعیت این است که بسیاری از والدین فکر می کنند که اگر دانش آموزان رژیم غذایی سنگین و پرکالری داشته باشند، سلامت آنها بهبود می یابد. اگرچه این نوع غذا نه تنها ارزش غذایی خوبی دارد، بلکه باعث بروز برخی بیماری های مزمن نیز می شود. بنابراین لازم است حداقل سالی یک بار به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا در مورد تغذیه مناسب کودکان و نوجوانان فکر کنید. تامین نیازهای تغذیه ای هر دانش آموز مهم است و ارزیابی دقیق در این زمینه با مراجعه به متخصص تغذیه امکان پذیر است.

اهمیت شرایط نگهداری مواد غذایی در مدارس. این پزشک مناسب بودن شرایط مدرسه را در نوع غذایی که والدین باید برای دانش آموزان تهیه کنند بسیار مهم می داند و می گوید: در صورتی که مدرسه دارای یخچال و سرویس گرمایش غذا باشد، می توانید برای تهیه هر نوع برنج و خورش تهیه کنید. دانش آموزان اما بهتر است به جای برنج سفید از برنج قهوه ای استفاده کنید و از درست کردن خورش های خیلی چرب خودداری کنید. اما اگر مدرسه این وسایل را ندارد باید از تهیه ساندویچ مرغ برای کودک خودداری کنید زیرا هوا رو به گرمی است و مرغ به راحتی در هوای بیرون خراب می شود. بنابراین بهتر است از ساندویچ های سبک که مواد فاسد شدنی ندارند استفاده کنید. “

این غذاها باعث کاهش یادگیری دانش آموزان می شود

غذا باعث ایجاد خستگی در کلاس می شود

این متخصص تغذیه درباره عوارض ناهار دادن به دانش آموزان ادامه می دهد: در هیچ کجای دنیا ناهار را برای دانش آموزان سنگین نمی دانند، زیرا در هنگام ناهار بیشتر می خورند تا خون در بدن جمع شود و به سمت دستگاه گوارش برود. . این باعث خواب آلودگی و خستگی دانش آموزان در کلاس می شود.»

این غذاها باعث کاهش یادگیری دانش آموزان می شود

استفاده بیش از حد از ویتامین ها ممنوع!

دکتر. درشی توجه به غذای خوش طعم دانش آموزان را بسیار مهم می داند و در این باره می گوید: «والدین به هیچ عنوان از خوردن تنقلات غافل نشوند. میوه ها بهترین انتخاب برای میان وعده هستند. سیب، هویج، ساقه کرفس، خیار و … و شیر و کیک خانگی می توانند یک میان وعده فوق العاده باشند. آجیل هایی مانند بادام برای این گروه های سنی بسیار مهم و غنی هستند. این که می گویند دانش آموزان از دستور پخت خاصی استفاده می کنند اصلا درست نیست. کافی است تمام غذا را به مقدار مناسب بخورند و باعث می شود اندامی قوی داشته باشند. ضمناً به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که والدین فرزندان خود را مجبور به مصرف ویتامین C و D کنند زیرا استفاده زیاد از این ویتامین ها حتی در زمان شیوع کرونا عوارض منفی دارد و افزایش مصرف این ویتامین ها عوارض آن را دیده ایم. فرزندان. بنابراین بهتر است این ویتامین ها را با میوه ها و سبزیجات و لبنیات سالم و تازه تامین کنید و شرایط رشد مناسبی را برای دانش آموزان ایجاد کند.