آیا زینامیت می تواند به شما در ساخت عضلات کمک کند؟


یک شنونده قدیمی تغذیه گرجستان دیوا اخیراً نامه ای نوشت تا از من در مورد ماده ای که می تواند با آن “زنامیت” روبرو شود بپرسد:

“من چندین نفر را در شبکه های اجتماعی برای الهام دنبال می کنم … و یکی از آنها خود سوپرمن ، هنری کاویل است.”

(برای کسانی که دخالت نمی کنند ، کاویل نقش کلارک کنت و سوپرمن خود را در فیلم بازی می کند مرد فولادی. او ، همانطور که بچه ها می گویند ، پاره شده است.)

“او اخیراً در مورد رژیم مکمل خود بحث کرده است. یکی از آنها (Shatter) دارای ماده ای است که قبلاً در موردش نشنیده بودم: Zynamite. این چیست؟ من بدنساز آنطور که هستم نیست ، اما آیا به آن نیاز دارم؟ آیا می توانم دریافت کنم؟ زینامیت در غذای معمولی من؟ “


من هرگز در مورد “زینامیت” نشنیده بودم ، اما در اینجا چیزی است که من کشف کردم.

زینامیت چیست؟

زینامیت نام تجاری عصاره انبه است. اما این فقط یک آب انبه قدیمی نیست. از برگ گیاه ، از طریق یک پروانه ثبت اختراع که غلظت خاصی از پلی فنول به نام منگیفرین را وعده می دهد ، استخراج می شود.

بنابراین ، نه ، این چیزی نیست که بتوانید از رژیم غذایی خود دریافت کنید ، مگر اینکه قصد جویدن مقدار زیادی برگ انبه را داشته باشید. به عنوان مientلفه ای برای افزودن به فرمولاسیون هایی که برای بهبود عملکرد مغز و عملکرد ورزشی طراحی شده اند ، به عنوان مکمل تولید کنندگان به بازار عرضه می شود.

به گفته سازنده ، زینامیت “یک ترکیب طبیعی طبیعی نوتروپیک و ورزشی است” که توسط هفت مطالعه بالینی که در مجلات معتبر منتشر شده است پشتیبانی می شود.

در اینجا تعدادی از مزایای مورد نیاز وی آورده شده است:

  • زمان پاسخگویی سریعتر
  • افزایش عملکرد حسابداری
  • کاهش خستگی حین ورزش
  • افزایش قدرت عضلات در صورت ضخیم شدن
  • بهبود سریعتر

این کاملا یک شجره نامه است! بنابراین اجازه دهید همه این شواهد را بررسی کنیم.

چه شواهدی برای حمایت از زینامیت وجود دارد؟

یکی از مطالعات بالینی منتشر شده ، مطالعه سم شناسی است. (خبر خوب: سمی نیست!) یکی دیگر از مطالعات بسیار اولیه بر روی موش ها است. بیایید آن را براکت کنیم.

این پنج مطالعه انسانی را به جا گذاشته است ، اما تنها یکی از آنها اثرات زینامیت را به تنهایی تجربه کرده است ، بنابراین بیایید با آن یکی شروع کنیم. یک دوز زیاد زینامیت منجر به پیشرفتهای کوچک اما از نظر آماری در نمرات وظایف شناختی مانند توجه و یادآوری شد. به عنوان مثال ، افرادی که دارونما مصرف می کردند 62.5 درصد در یکی از آزمون های استاندارد و کسانی که زینامیت مصرف می کردند کمتر از 64 درصد امتیاز کسب کردند. بنابراین احتمالاً شما قصد ندارید LSAT خود را تنها بر اساس قدرت این ماده بهبود بخشید. کسانی که در حال تحصیل هستند هنوز باید مطالعه کنند.

در همه مطالعات دیگر اثرات زینامیت بر جنبه های مختلف عملکرد ورزشی مورد آزمایش قرار گرفت ، اما باز هم ، همه اینها در ترکیب زینامیت با ترکیبات دیگر مانند کوئرستین یا لوتئولین مورد بررسی قرار گرفت. طولانی ترین مطالعه 15 روز به طول انجامید ، اما بیشتر مطالعات تک دوز بودند که به بررسی اثرات حاد (بیشتر در یک ثانیه) می پرداختند. همه مطالعات نسبتاً کوچک بودند و افراد مورد مطالعه مردان و زنان جوان و از نظر جسمی فعال بودند.

آنها مشاهده کردند که دینامیت ، در ترکیب با سایر پلی فنول ها ، به ورزشکارانی که تا خستگی تمرین کرده بودند اجازه می داد کمی بیشتر تلاش کنند. همچنین به نظر می رسد درد ماهیچه ها را کاهش داده و بهبود را بهبود می بخشد. تفاوت بین گروه های آزمون و کنترل کوچک بود و اغلب به سطح اهمیت آماری نمی رسید.

آیا زینامیت بدن شما را بهبود می بخشد؟

اگر به دنبال آن لبه کوچک بودید که بتواند یک دهم ثانیه از رقیب خود جلوتر از خط پایان حرکت کند ، زینامیت می تواند بخشی از آن لبه باشد. یا شاید لوتئولین یا کورستین بود. سخت است برای گفتن. اگر امیدوار بودید همان اثراتی که در این مطالعات گزارش شده است ، احتمالاً بخواهید همان ترکیب را – و در دوزهای مشابه – مصرف کنید. (به عنوان مثال ، محصولی که گرجستان درخواست کرد ، تنها یک سوم تا یک دهم مقدار مورد استفاده در مطالعات را شامل می شود.)

این مطالعات مقدماتی همچنین به ما نمی گوید که آیا این اثرات افزایش عملکرد ضعیف با استفاده مداوم ادامه خواهد یافت یا خیر. به عنوان مثال ، کافئین یکی دیگر از داروهای تقویت کننده قوی عملکرد است. با این حال ، با استفاده مداوم از اثر بدن ما بر اثرات آن تجمع می یابد. اگر می خواهید بیشترین میزان کافئین را دریافت کنید ، باید مدتی قبل از روز مسابقه بزرگ خود مصرف آن را متوقف کنید.

آیا اجتناب از کافئین می تواند عملکرد ورزشی شما را افزایش دهد؟

زینامیت مانند کافئین محرک نیست و احتمالاً از طریق مکانیسم های مختلف عمل می کند. این اثرات به احتمال زیاد به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مشاهده شده ، درجات مختلف ، با اکثر پلی فنول ها است. اما من هنوز کنجکاو هستم بدانم که آیا اثرات کوچکی که در این مطالعات مشاهده می شود با استفاده مداوم ادامه می یابد یا خیر. اگر از این مورد برای برتری در رقابت استفاده کردید ، احتمالاً می خواهید بدانید.

اما البته ، گرجستان نیازی به استفاده از زنامیت در مسابقات نداشت. او فقط به این فکر کرده بود که آیا ممکن است به او اجازه دهد کمی بیشتر از روال معمول وزنه برداری خود بازگردد.

در افرادی که بدن خود را به عنوان یک شغل تمام وقت آموزش می دهند ، تغذیه عملکردی می تواند مزیت افزایشی ایجاد کند. تشخیص اثرات ممکن است در یک پزشک معمولی دشوار باشد. اما همیشه آن اثر دارونما قدیمی وجود دارد. آیا استفاده از این دلبستگی به شما کمک می کند تا کمی عمیق تر شوید یا زمانی که تمرین می کنید کمی بیشتر به خودتان فشار بیاورید فقط به این دلیل که فکر می کنید کمی چیز اضافی در کشتی دارید؟ شاید. آیا این به پیشرفت های قابل توجهی در نتایج شما تبدیل می شود؟ احتمالاً.

در حال حاضر ، من در مورد شما ، جورجیا ، اطلاعی ندارم ، اما فکر نمی کنم که بخواهم “پمپ های اسپلیت پیراهن” را که تبلیغات وعده داده بود ، آزمایش کنم. خوشبختانه برای پیراهن هایم ، من کاملاً مطمئن هستم که بدن ابر مرد هنری کاویل بیش از این که به این ماده یا هر مکمل دیگری که او تبلیغ می کند ، مدیون ژنتیک و آموزش است. اما اگر تصمیم گرفتید آن را امتحان کنید ، مطمئن شوید و به ما اطلاع دهید که چه اتفاقی می افتد. (و مطمئن شوید که آن روز پیراهن تمرینی مورد علاقه خود را نمی پوشید!)



دیدگاهتان را بنویسید